Det här med nestade citat

Tyck till och föreslå saker om själva forumet

Moderatorer: martinb, Fredrik Almgren, Webbgrupp

Det här med nestade citat

Inläggav skyking » tisdag 2019-04-16 10:32

Tycker väl tanken att hindra nestade citat är god, men skulle man inte kunna få till så att citeringsfunktionen INTE inkluderar de inre citaten till att börja med? Annars kanske det vore bättre att tillåta nestade citat och hoppas på att folk kan rensa i citaten?

Det verkar som endel "löser" felmeddelandet genom att bara plocka bort start-taggarna (som avser yttre citatet) vilket gör att enbart det innersta citatet ser ut som citat. Det övriga ser nästan ut som att man författat det själv.
skyking
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1370
Blev medlem: lördag 2016-07-09 11:03

Re: Det här med nestade citat

Inläggav martinb » tisdag 2019-04-16 14:58

Nästlingsnivån har nu utökats till 3 nivåer.
Forummoderator - SHBF Utbildningsansvarig - SHBF Öldomare
Besök HBG2 på Facebook & HBG2.se
Användarvisningsbild
martinb
Utbildningsansvarig
 
Inlägg: 1035
Blev medlem: fredag 2008-07-18 10:17
Ort: Helsingborg

Re: Det här med nestade citat

Inläggav Bee » onsdag 2019-04-17 10:08

Bee skrev:
martinb skrev:
skyking skrev:Tycker väl tanken att hindra nestade citat är god, men skulle man inte kunna få till så att citeringsfunktionen INTE inkluderar de inre citaten till att börja med? Annars kanske det vore bättre att tillåta nestade citat och hoppas på att folk kan rensa i citaten?

Det verkar som endel "löser" felmeddelandet genom att bara plocka bort start-taggarna (som avser yttre citatet) vilket gör att enbart det innersta citatet ser ut som citat. Det övriga ser nästan ut som att man författat det själv.

Nästlingsnivån har nu utökats till 3 nivåer.

Det låter bra!

Jag provar....
Användarvisningsbild
Bee
Munk
Munk
 
Inlägg: 3035
Blev medlem: söndag 2012-06-03 21:30
Ort: Stockholm - Åkersberga

Re: Det här med nestade citat

Inläggav skyking » onsdag 2019-04-17 10:18

Bee skrev:
martinb skrev:
skyking skrev:Tycker väl tanken att hindra nestade citat är god, men skulle man inte kunna få till så att citeringsfunktionen INTE inkluderar de inre citaten till att börja med? Annars kanske det vore bättre att tillåta nestade citat och hoppas på att folk kan rensa i citaten?

Det verkar som endel "löser" felmeddelandet genom att bara plocka bort start-taggarna (som avser yttre citatet) vilket gör att enbart det innersta citatet ser ut som citat. Det övriga ser nästan ut som att man författat det själv.

Nästlingsnivån har nu utökats till 3 nivåer.

Det låter bra!

Jag provar....[/quote]

Problemet uppstår väl då när man kommer upp till tre nivåer? Många kommer väl på samma sätt kringgå problemet genom att bara radera öppningstaggen såhär (nu ser det förvisso ut som att jag svarar Bee även om man inte läser nogrannt, men det beror på att han citerade sig själv).

Bättre hade varit ifall man kunde få mjukvaran att helt enkelt plocka väck innersta citatet så att det skulle se ut som sig bör, dvs:

Bee skrev:
Bee skrev:
martinb skrev:Nästlingsnivån har nu utökats till 3 nivåer.

Det låter bra!

Jag provar....
skyking
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1370
Blev medlem: lördag 2016-07-09 11:03

Re: Det här med nestade citat

Inläggav martinb » onsdag 2019-04-17 11:48

Mjo den featuren har inte phpBB men jag kan utöka nästlingsnivån ännu mer. Sen kanske man får hoppas att våra användare inte försöker citera ihjäl sig :)
Forummoderator - SHBF Utbildningsansvarig - SHBF Öldomare
Besök HBG2 på Facebook & HBG2.se
Användarvisningsbild
martinb
Utbildningsansvarig
 
Inlägg: 1035
Blev medlem: fredag 2008-07-18 10:17
Ort: Helsingborg


Återgå till Forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster