[SÄLJES] Jag gör gärna öletiketter till er som behöver!

Annonsera om olika saker och jästslurry

Moderatorer: martinb, alekks, Webbgrupp

Kategoriregler
När du skapar en ny tråd här vill vi att du följer instruktionen för hur trådtiteln skall se ut i annonsdelen. Tack!

[SÄLJES] Jag gör gärna öletiketter till er som behöver!

Inläggav ingrid » fredag 2017-12-22 22:01

Hej på er!
Jag kombinerar mina intressen grafisk design och öl - det resulterar i öletiketter! Tänkte erbjuda mina tjänster för er som är ute efter att mer bara skapa en god öl och inte vill lägga mer tid på utsidan. Jag är billig i drift då jag just nu bara tar betalt i öl och exponering, dvs vill du använda en av mina etiketter eller jag skapar en specifikt åt dig så kan du skicka mig en öl eller två och så får jag uppge mitt namn på etiketten som du sen stoppar på flaskan. Mer än så är det inte!
Om du vill kolla in min stil så finns jag här: https://www.flickr.com/gp/137529047@N05/85ijAV
Alla bilder jag använder mig av har jag fotat själv, så om du vill ha ett nytt motiv kan jag bara ge mig ut och fota. Samma gäller om du har ett namn du vill döpa ölen till eller om du bara vill ange ett tema som jag funderar ut något klatschigt namn på. Jaja, möjligheterna är oändliga. Hör av dig här eller maila mig på ingridmkling@gmail.com om du är intresserade eller har frågor!
Hejs!
ingrid
Satsbryggare
Satsbryggare

Re: [SÄLJES] Jag gör gärna öletiketter till er som behöver!

Inläggav Falkens » onsdag 2017-12-27 11:23

Hej

Kul att du erbjuder dig men är det etiketterna du visar på länken? För mig är det bilder med text vilket jag skulle kunna göra själv (kanske bara jag som tänker så)
Jag använder mig av Fiverr.com när jag "beställer" design av mina etiketter. Mitt råd är att kanske titta runt där och hitta uppslag och varför inte skapa ett konto och erbjud dina tjänster. Jag har pratat med en kille som heter "dimosserk" och jag tycker han har klockrena jobb på etiketter men det finns ganska många som gör liknade som han.

Här har du ett exempel på en han gjort till mig
Bild
Användarvisningsbild
Falkens
Bryggmästare
Bryggmästare

Inläggav ingrid » onsdag 2017-12-27 18:55

Hej Jonas!
Jag tänkte erbjuda min hjälp till de som känner sig lockade av min stil av etiketter, tror det finns en hel personer som vill koncentrera sig på ölen och inte känner sig så kreativa men inte heller är sugna på anlita en frilansande graphic designer liksom. Kul att du har hittat någon som gör etiketter som passar dig, men jag kommer nog fortsätta med de jag gör :)
// Ingrid
ingrid
Satsbryggare
Satsbryggare

Inläggav Falkens » onsdag 2017-12-27 20:00

Absolut!
Lycka till med ditt arbete...
Användarvisningsbild
Falkens
Bryggmästare
Bryggmästare

Inläggav chochathecat » torsdag 2018-01-11 06:13

Hej Ingrid!
Jag tycker att dina etiketter verkar kul. Skulle kunna tänka mig att byta ett par triplar mot 20 etiketter. Ska tappa ca 10 liter stark munköl på flaska om ett par dagar. Hur ska vi göra rent praktiskt? Jag bor i Skåne.
Mvh/Tom
:)
chochathecat
Delmäskare
Delmäskare

Inläggav ingrid » torsdag 2018-01-11 07:13

Hej Tom! Så himla kul, vi kör! Du kan väl maila mig på ingridmkling@gmail.com så kan vi ta detaljerna där? :)
// Ingrid
ingrid
Satsbryggare
Satsbryggare

Inläggav skyking » torsdag 2018-01-11 16:42

Falkens skrev:Hej

Kul att du erbjuder dig men är det etiketterna du visar på länken? För mig är det bilder med text vilket jag skulle kunna göra själv (kanske bara jag som tänker så)
Jag använder mig av Fiverr.com när jag "beställer" design av mina etiketter. Mitt råd är att kanske titta runt där och hitta uppslag och varför inte skapa ett konto och erbjud dina tjänster. Jag har pratat med en kille som heter "dimosserk" och jag tycker han har klockrena jobb på etiketter men det finns ganska många som gör liknade som han.

Här har du ett exempel på en han gjort till mig
Bild

Jag håller med om att det är bilder med text och det kanske inte är min stil heller. Men jag skulle nog inte gå så långt att säga att det inte duger som öletikett (på någon annans öl) och heller inte förringa någons kvaliteter bara för att etiketterna inte är det man själv är ute efter.

Hur mycket brukar du betala för etiketter? Det står iofs "starts at $5", men det innebär väl att det kan kosta mer än så. Vilket format får man dem levererade i? Brukar du beställa nya för varje ny öl eller är det bara för "speciella" tillfällen som du beställer etikett? Hur pass behöver man ha egen ide? Jag antar att du genom att anlita samma kille kan få en konsekvent linje när det gäller etiketter (dvs ett "varumärke").

(Jag tycker nog att oavsett om man köpt rättigheterna så kan man inte ställa upp i etikettävlingar med dem)
skyking
Dekoktionsmäskare
Dekoktionsmäskare

Inläggav Falkens » torsdag 2018-01-11 17:02

Skyking.

Om det duger som etikett är upp till personen som ska ha den.

När jag läste så var det "Jag kombinerar mina intressen grafisk design och öl - det resulterar i öletiketter!". Men att gå så långt att kalla det grafisk design vet jag inte eller jag tycker inte det. Jag vart glad när jag läste inlägget, jag tänkte att nu kan jag få samma tjänst i Sverige som på Fiverr vilket gör kontakten lite lättare men när jag kollade hemsidan så försvann tanken. Visst, det finns kanske de som tycker att det är grafisk design men inte jag, för mig är det text på en bild. Det var ut i från det jag gjorde mitt inlägg.

Jag har inte betalt mer än $5 för mina, jag har gjort ganska många och det är för att jag tycker det är kul och att det är snyggt. Tanken att tävla med dom har jag inte haft utan mer att ha en snygg etikett helt enkelt sen tycker jag inte $5 är så mycket heller. Jag beskrev i text hur jag ville ha det och jag fick ett utkast, hur många ändringar man har beror på designen och dess upplägg men man har ibland 2-3st. Att det vart samma designer var för det var snygga (tycker jag) och då vet personen hur jag vill ha det vilket etiketten efter är lättare att ta fram... men det är ingen garanti ;-)
Användarvisningsbild
Falkens
Bryggmästare
Bryggmästare

Inläggav st1 » fredag 2018-01-12 10:51

Falkens skrev:Skyking.

Om det duger som etikett är upp till personen som ska ha den.

När jag läste så var det "Jag kombinerar mina intressen grafisk design och öl - det resulterar i öletiketter!". Men att gå så långt att kalla det grafisk design vet jag inte eller jag tycker inte det. Jag vart glad när jag läste inlägget, jag tänkte att nu kan jag få samma tjänst i Sverige som på Fiverr vilket gör kontakten lite lättare men när jag kollade hemsidan så försvann tanken. Visst, det finns kanske de som tycker att det är grafisk design men inte jag, för mig är det text på en bild. Det var ut i från det jag gjorde mitt inlägg.

Jag har inte betalt mer än $5 för mina, jag har gjort ganska många och det är för att jag tycker det är kul och att det är snyggt. Tanken att tävla med dom har jag inte haft utan mer att ha en snygg etikett helt enkelt sen tycker jag inte $5 är så mycket heller. Jag beskrev i text hur jag ville ha det och jag fick ett utkast, hur många ändringar man har beror på designen och dess upplägg men man har ibland 2-3st. Att det vart samma designer var för det var snygga (tycker jag) och då vet personen hur jag vill ha det vilket etiketten efter är lättare att ta fram... men det är ingen garanti ;-)

Poängen är att ingen har bett om din åsikt om huruvida du tycker att hennes etiketter är "grafisk design" eller inte. Om du inte är intresserad av hennes erbjudande behöver du inte kommentera över huvud taget. Du hjälper inte en nybörjare genom att säga att deras prestation inte duger.
Användarvisningsbild
st1
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Inläggav Falkens » fredag 2018-01-12 11:26

Visst är det trevligt med diskussioner och åsikter!

Så länge man kan stå för sin sak och även våga säga dessa IRL så ser jag mig rätten att få kommentera saken i ett öppet forum. Bara för det är gratis så innebar det inte att man inte kan bli kritiserad och bedömd för sina verk, jag ser inte att trådskaparen tagit illa vid sig heller utan svarade mig. Jag anser mig inte på något sätt vara otrevlig eller elak och jag ser inte heller att ditt inlägg tillför så mycket mer än att hänga ut och svartmåla mig som en otrevlig, otacksam och nedlåtande person vilket jag tar allt annat än positivt.

Jag tycker du ska tänka mer på hur du svara på dessa inlägg!
Användarvisningsbild
Falkens
Bryggmästare
Bryggmästare

Inläggav st1 » fredag 2018-01-12 11:37

Du har absolut rätt att säga vad du tycker. Det betyder dock inte att du alltid måste göra det.

Läs min kommentar igen – jag har inte kallat dig varken otrevlig, elak, otacksam eller nedlåtande. Det är attribut du har tillskrivit dig själv. Jag har bara påpekat att du inte måste kritisera prestationen hos någon som inte har bett om att bli kritiserad.
Användarvisningsbild
st1
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Inläggav Falkens » fredag 2018-01-12 11:44

st1 skrev:Du har absolut rätt att säga vad du tycker. Det betyder dock inte att du alltid måste göra det.

Att MAN behöver göra det skulle nog stå bättre där :-)
Och nä jag behöver inte kommentera allt vilket jag inte anser mig göra heller.

Trevlig dag
Användarvisningsbild
Falkens
Bryggmästare
Bryggmästare

Inläggav ingrid » fredag 2018-01-12 13:35

Hej hej igen. Det stämmer att jag inte sitter hemma och gråter över att du inte gillar min stil, men jag tycker precis som tidigare kommenterare att det är rätt onödigt att påpeka hur mycket du inte gillar det eller att du inte anser att det duger som etikett. Du har rätt till din åsikt men nu vill jag gärna att vi lämnar diskussionen om mina verk, så får var och en bilda sig en egen uppfattning. Hoppas alla kan respektera detta och låter detta vara en tråd för de som faktiskt är intresserade av vad jag gör. Ha det bra!
ingrid
Satsbryggare
Satsbryggare

Inläggav Falkens » fredag 2018-01-12 15:01

Jag ber om ursäkt om jag sårade någon! Lycka till Ingrid, det kommer gå jättebra för dig! Du är nog företagsam och kan få jobben att rulla in... *herregud*
Användarvisningsbild
Falkens
Bryggmästare
Bryggmästare

Inläggav Drake » fredag 2018-01-12 18:36

Jag tycker dom var skitfina! :D
En egen stil och mycket humor, och det är fan så mycket roligare än alla "dussin-etiketter" man annars ser, inklusive ovan nämnda med det sedvanliga köns-stereotypa motivet(suck). Minns etiketterna från 70-talet och dom påminner lite om dom fast inte lika jävla pretto. Grafisk design? Jorå för fan, i ordets rätta bemärkelse!

"De grundläggande principerna för grafisk design är placering av text, balans, färg, kontrast, rörelse, mönster, proportionalitet, närhet, upprepning och ytegenskaper."
Drake
Bryggmästare
Bryggmästare

Nästa

Återgå till Köpes, säljes, skänkes, efterfrågas och bytes