Ny naturlig bergvattenkälla i Stockholm

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Ny naturlig bergvattenkälla i Stockholm

Inläggav GrillBill » fredag 2013-12-13 09:30

Hej

Jag söker kontakt med läsare som inser värdet av en helt ny oexploaterad bergvattenkälla centralt i Stockholm, lätt nåbar med tankbil. :idea:

Jag innehar ett bergrum och där finns en vattenkälla som varit okänd för alla i 50 år tills jag fann den. :roll:
Kan mellanlagra bulkvatten i IBC containers i naturlig bergkyla och trycka upp det till en tankbil med mina kraftiga pumpar som väntar på att få börja arbete.
Jag har inte räknat på saken men det kanske är en plats för ett minibryggeri.

Vattnet är undersökt av ackrediterade labb och är utsökt. Jag har bla utfört maximala antalet (23 st) tungmetalltester, och alla andra kem-fys- bakt tester man kan begära enl Livsmedelsnormerna.
Vattnet är omedelbart kommersialiserbart

Högt Ph - bra för dåliga magar.
Gott och friskt.
Källan är nu skyddad på flera sätt.

Folk kommer och hämtar i dunkar så länge som det är gratis. Och jag pumpar upp det som behövs- resten rinner ned i dagavloppet ut i Mälaren för att inte skapa översvämning inne i berget.
Detta vatten skulle kunna bli ett suveränt öl.

Har inte gjort flödesmätning men var 4.e timme startar nivåvakten och trycker ut överskottsvatten i en Pem-slang 63 mm med 3 bar tryck under 2 minuter till dagvattenavlopp så det är inte små mängder som rinner till.

Betr dricksvatten så är detta lokalproducerat för ca 30,000 industrier och kontor inom 2 mil. Detta istället för att frakta dricksvatten från källor i Bergslagen och ännu längre borft.

Är du intreseserad av ett samarbete så maila mig på bill@billspost.se (maila även om du svarar här. jag är inte inne och kollar denna sajt så väldigt ofta)

Mvh

Bill
GrillBill
Nybryggare
Nybryggare
 
Inlägg: 1
Blev medlem: fredag 2013-12-13 09:03

Re: Ny naturlig bergvattenkälla i Stockholm

Inläggav Patrik-b » torsdag 2014-08-21 16:18

Hur har det gått med detta? Nåt projekt på gång?
Användarvisningsbild
Patrik-b
RIMS-byggare
RIMS-byggare
 
Inlägg: 426
Blev medlem: fredag 2013-10-25 08:43

Re: Ny naturlig bergvattenkälla i Stockholm

Inläggav niklas_n » fredag 2014-08-22 08:11

Patrik-b skrev:Hur har det gått med detta? Nåt projekt på gång?


Du får nog dra iväg ett mail, snubben har inte vart online sedan december...
niklas_n
Jästodlare
Jästodlare
 
Inlägg: 1207
Blev medlem: söndag 2014-05-04 20:57
Ort: Katrineholm


Återgå till Öl, bryggerier, vattenhål och bloggar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster