Mikrobryggarresan

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Mikrobryggarresan

Inläggav Rymdsylt » fredag 2017-10-27 11:42

Vi är ett gäng motorcykelburna öldrickare som planerar en reportageresa genom Sverige i vår. Vi kommer hälsa på ett antal mikrobryggerier (och andra ölställen) med sikte på Mikkeller Beer Celebration Copenhagen, under två veckors tid och skriva löpande reportage om de vi besöker.
Kika in på https://rymdsylt.wordpress.com och kom med förslag på sällen vi bör se, saker vi bör göra och annat kul, så försöker vi foga in så mycket som möjligt på vägen.
Den som själv kör motorcykel och vill följa med oss en bit på vägen är förstås välkommen att hänga på!
Rymdsylt
Satsbryggare
Satsbryggare
 
Inlägg: 5
Blev medlem: fredag 2017-10-27 11:37

Re: Mikrobryggarresan

Inläggav ollej » onsdag 2017-11-22 14:03

Låter fantastiskt kul, vilken resa!

Den gången jag körde motorcykel till CBC snöade det i Stockholm. Lyckligtvis hade vi i sista stund valt att åka en dag tidigare och klarade oss undan det. Det var dock kallt och regnigt hela vägen ner. Då var i och fr sig CBC två veckor tidigare.
Wreede och Wreede / Exalted Beer / Jästklubben / #drickbar / https://www.brygglogg.se
Användarvisningsbild
ollej
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 46
Blev medlem: lördag 2015-05-23 22:59
Ort: Stockholm

Re: Mikrobryggarresan

Inläggav Rymdsylt » söndag 2018-02-04 20:01

Senast jag körde ner själv, dvs förra året, var det 2 plus och ymnigt snöfall de första 15 milen. Första gången jag körde ner, för 5 år sen snöade det bara första 2 milen! Så jag vet vad vi har att se fram emot. Men så här långt har det alltid varit sol och typ 20 grader varmt när jag rullat in i Köpenhamn, så det blir nog bra ändå.
Rymdsylt
Satsbryggare
Satsbryggare
 
Inlägg: 5
Blev medlem: fredag 2017-10-27 11:37

Re: Mikrobryggarresan

Inläggav Rymdsylt » söndag 2018-04-15 18:22

Nu börjar avresan närma sig med stormsteg och vi har börjat skruva igång våra motorcyklar.

Formerna för resan har också klarnat rätt ordentligt och vi har uppdaterat en del efter hand på bloggen: https://rymdsylt.wordpress.com/
Rymdsylt
Satsbryggare
Satsbryggare
 
Inlägg: 5
Blev medlem: fredag 2017-10-27 11:37

Re: Mikrobryggarresan

Inläggav Engan » söndag 2018-04-15 18:59

Rymdsylt skrev:Nu börjar avresan närma sig med stormsteg och vi har börjat skruva igång våra motorcyklar.

Formerna för resan har också klarnat rätt ordentligt och vi har uppdaterat en del efter hand på bloggen: https://rymdsylt.wordpress.com/
Häftig resa!
Har jag möjlighet kommer jag gärna förbi och tar en burgare med er på Bastards i Piteå

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk
Engan
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 188
Blev medlem: söndag 2013-11-24 12:51

Re: Mikrobryggarresan

Inläggav Rymdsylt » måndag 2018-04-16 06:42

Det kommer helt klart bli en häftig resa. Det känns ju lite avlägset att köra motorcykel när snödrivorna fortfarande är meter djupa, men det blir nog bra.

Det är klart du ska komma förbi Bastard!
Rymdsylt
Satsbryggare
Satsbryggare
 
Inlägg: 5
Blev medlem: fredag 2017-10-27 11:37

Re: Mikrobryggarresan

Inläggav mazzse » söndag 2018-04-22 07:42

Kollade på er rymdsajt sida för å hitta nån ruttkarta.
Men er färdplan förtäljer att Svensks mästerskapen i hembryggning som går av stapeln i Norrköping är tyvärr utanför er tidslinje då ni redan har spikat upp stopp runt om.
Det hade annars varit ett event väl värt att besöka!
Nått hundratal bryggare som bjuder på sin öl, en inträdesbiljett förr 300bagis är alles.

Hade jag varit på närmare avstånd (Sthlm) från er, hade jag inte tvekat å joina er för en tur med min mc.
Lycka till.
mazzse
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 146
Blev medlem: tisdag 2014-11-18 21:17

Re: Mikrobryggarresan

Inläggav Rymdsylt » söndag 2018-04-22 23:02

@mazzse: Det hade helt klart varit intressant. Tyvärr ligger det så pass tidigt att det inte hade varit görbart även om vi velat, då målet för resan hela tiden varit MBCC och vi alla begränsas av ledighetsmöjligheter, så resan kan inte bli längre än två veckor och vi av förklarliga själv måste starta i Norrbotten (då det är där vi bor).
Om resan blir av igen nästa år, ska jag dock ha det i åtanke.
Rymdsylt
Satsbryggare
Satsbryggare
 
Inlägg: 5
Blev medlem: fredag 2017-10-27 11:37


Återgå till Öl, bryggerier, vattenhål och bloggar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster