Feedback SM2019

Allt om Svenska Mästerskapen i Hembryggd Öl 2019 i Stockholm

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Feedback SM2019

Inläggav Grindcrusher » måndag 2019-04-15 09:45

I brist på en officiell tråd kanske vi kan starta en egen.

+ Väldigt sympatiskt med fika till bryggarna. Jag uppskattade verkligen delicatobollarna.
+ Tidsschemat flöt bra och jag upplevde att ljud/bild fungerade bättre än någonsin.

- Toalett-situationen är verkligen under all kritik. Kan man inte ställa upp såna pissoar-major utanför nästa gång? Det MÅSTE gå att lösa så att man inte behöver köa i 30 minuter för att gå på toa. Värst av allt var att det inte fanns tvål på en enda toalett. Jag tycker fan det är skandal att man har ett event som inkluderar livsmedel för så här många personer men inte ser till att folk kan tvätta händerna efter sig.
- Utskicken till bryggarna kom aldeles för sent. I mitt fall inte alls.
Användarvisningsbild
Grindcrusher
Jästodlare
Jästodlare
 
Inlägg: 916
Blev medlem: söndag 2013-04-07 17:38
Ort: Gävle/Nailsworth

Re: Feedback SM2019

Inläggav martinb » måndag 2019-04-15 11:28

+1 på toaletterna. Solnahallen borde kunna tillåta pisskors/bajamajor och att tvålen var slut innan evenemanget typ började var kasst.
Forummoderator - SHBF Utbildningsansvarig - SHBF Öldomare
Besök HBG2 på Facebook & HBG2.se
Användarvisningsbild
martinb
Utbildningsansvarig
 
Inlägg: 1035
Blev medlem: fredag 2008-07-18 10:17
Ort: Helsingborg

Re: Feedback SM2019

Inläggav Djonk » måndag 2019-04-15 12:43

Imponerande att duscharna intill verkade få vara ifred :mrgreen: men trist att tappa så mycket tid från provsmakandet!
Djonk
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1295
Blev medlem: söndag 2018-01-21 00:55
Ort: Stockholm

Re: Feedback SM2019

Inläggav Namlaks » måndag 2019-04-15 19:33

Jag tycker SM var riktigt bra arrangerat.
Har en synpunkt angående etikett-tävlingen dock. Enligt shbf:s hemsida står följande "Ta med dina tävlingsetiketter påklistrade på tomma kapsylerade flaskor". Detta tolkade jag som en regel, men det var både burkar och fyllda flaskor med i tävlingen. Detta är ingen protest mot dessa bidrag utan Jag tycker bara man borde förtydliga vad som gäller inför kommande år så alla kan tävla på lika villkor.
Namlaks
Satsbryggare
Satsbryggare
 
Inlägg: 4
Blev medlem: fredag 2019-03-01 22:05

Re: Feedback SM2019

Inläggav Christian H » lördag 2019-04-20 21:48

Och en tydlighet som gäller om att göra reklam för sig i sociala medier, är det tillåtet?
Christian H
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 32
Blev medlem: lördag 2015-09-12 19:48

Re: Feedback SM2019

Inläggav simonarvestrand » lördag 2019-04-20 22:10

Christian H skrev:Och en tydlighet som gäller om att göra reklam för sig i sociala medier, är det tillåtet?


Tycker helt klart det skall vara förbjudet att göra reklam för ölen inför sm,
reklam för sig själv är ju svårt att komma ifrån men just för ölen tycker jag är galet.

Hoppas man slipper fler ölevents med så dåligt med toaletter, det borde man kunnat funderat ut innan att det skulle bli kaos.

Helt klart positiv till hela eventet förutom det ovan.
Om man fått önska så hade det varit en utställarlista mer i nummmerordning, det va inte helt lätt att leta i listan
simonarvestrand
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 99
Blev medlem: onsdag 2018-08-29 10:37

Re: Feedback SM2019

Inläggav Grindcrusher » söndag 2019-04-21 07:13

Förlåt men nu trollar ni va?? Tycker ni att det ska vara förbjudet för hembryggare att göra reklam på sociala medier för sina tävlingsbidrag innan sm? :lol:
Användarvisningsbild
Grindcrusher
Jästodlare
Jästodlare
 
Inlägg: 916
Blev medlem: söndag 2013-04-07 17:38
Ort: Gävle/Nailsworth

Re: Feedback SM2019

Inläggav Djonk » söndag 2019-04-21 18:28

Grindcrushers pumpkranar behövde ingen reklam, fin känsla :) trots att bryggaren lyste med sin frånvaro :mrgreen:
Djonk
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1295
Blev medlem: söndag 2018-01-21 00:55
Ort: Stockholm

Re: Feedback SM2019

Inläggav Grindcrusher » måndag 2019-04-22 20:01

Djonk skrev:Grindcrushers pumpkranar behövde ingen reklam, fin känsla :) trots att bryggaren lyste med sin frånvaro :mrgreen:


Jag gjorde ju all min reklam på sociala medier innan SM, men nu kanske jag får min 5:e placering diskvalificerad?

Och sen hade jag så fullt upp med att mingla på sm. Pumpa mina Angrams gjorde ni andra så bra på egen hand. :D
Användarvisningsbild
Grindcrusher
Jästodlare
Jästodlare
 
Inlägg: 916
Blev medlem: söndag 2013-04-07 17:38
Ort: Gävle/Nailsworth

Re: Feedback SM2019

Inläggav martinb » tisdag 2019-04-23 10:26

Det är ju halva nöjet att pumpa själv :D
Forummoderator - SHBF Utbildningsansvarig - SHBF Öldomare
Besök HBG2 på Facebook & HBG2.se
Användarvisningsbild
martinb
Utbildningsansvarig
 
Inlägg: 1035
Blev medlem: fredag 2008-07-18 10:17
Ort: Helsingborg

Re: Feedback SM2019

Inläggav Dattan » fredag 2019-05-03 18:21

Hej alla kära medbryggare. Är det så att man ska få skriftlig feedback på ölen på domartävlingen?
Jag skickade in två öler och min kompis har fått utlåtanden men inte jag. Är det någon som vet något om detta?

Vänligen
Daniel
Dattan
Nybryggare
Nybryggare
 
Inlägg: 2
Blev medlem: torsdag 2018-08-23 16:26

Re: Feedback SM2019

Inläggav simonarvestrand » fredag 2019-05-03 20:15

Dattan skrev:Hej alla kära medbryggare. Är det så att man ska få skriftlig feedback på ölen på domartävlingen?
Jag skickade in två öler och min kompis har fått utlåtanden men inte jag. Är det någon som vet något om detta?

Vänligen
Daniel


Hör av dig till dom , kan ju varit något som gått snett. jag har också fått.
simonarvestrand
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 99
Blev medlem: onsdag 2018-08-29 10:37

Re: Feedback SM2019

Inläggav martinb » måndag 2019-05-06 08:20

Dattan skrev:Hej alla kära medbryggare. Är det så att man ska få skriftlig feedback på ölen på domartävlingen?
Jag skickade in två öler och min kompis har fått utlåtanden men inte jag. Är det någon som vet något om detta?

Vänligen
Daniel

Skicka ett mail till dk@shbf.se
Du kan även se en status om du loggar in på http://www.shbf.se/shbf_event/event_reg.php Står det mottaget så har de troligtvis dömts.
Forummoderator - SHBF Utbildningsansvarig - SHBF Öldomare
Besök HBG2 på Facebook & HBG2.se
Användarvisningsbild
martinb
Utbildningsansvarig
 
Inlägg: 1035
Blev medlem: fredag 2008-07-18 10:17
Ort: Helsingborg

Re: Feedback SM2019

Inläggav Jonas » tisdag 2019-05-07 10:06

Grindcrusher skrev:Jag gjorde ju all min reklam på sociala medier innan SM, men nu kanske jag får min 5:e placering diskvalificerad?


Med reservation för att det har ändrats sedan jag satt i styrelsen så gäller att:

Öl till domartävlingen ska vara helt anonyma för domarna, så där får ingen reklam göras. Du får inte berätta på sociala medier om vad eller hur du har bryggt. Alltså en ren blindprovning på alla sätt. Bryter du mot dessa regler så ska ditt öl diskas.

I Folkets val däremot får du göra hur mycket reklam som helst för ditt öl både innan och under SM-dagen. Där handlar det först och främst om att få så många som möjligt att smaka ditt öl och att prata om det så att ännu fler besökare smakar och förhoppningsvis också röstar på just ditt öl. Serverar du din öl ur en Fender Telecaster eller har en ölblogg har du en ordentligt bra chans att vinna en guldmedalj, tro mig, jag vet :D
Jag ser Folkets val mer som en kul happening där man träffar en massa kul människor och testar en massa mer eller mindre bra öl och hittar några riktigt fina pärlor.
"Jag smakade ett gott öl i England. Jag tror det hette "pint"!"
Användarvisningsbild
Jonas
SHBF - Bryggkursledare
 
Inlägg: 390
Blev medlem: måndag 2006-10-23 16:25
Ort: Nyköping

Re: Feedback SM2019

Inläggav martinb » tisdag 2019-05-07 13:20

Låter fortfarande bekant men borde kanske förtydligas. Öl som deltar både i DT och FV är så vitt jag vet helt ok att göra reklam för när bedömningshelgen är klar, dvs. när alla klassmedaljer är beslutade om av de lokala domargrupperna. Öl som endast är i FV är det bara att promota som tusan.
Forummoderator - SHBF Utbildningsansvarig - SHBF Öldomare
Besök HBG2 på Facebook & HBG2.se
Användarvisningsbild
martinb
Utbildningsansvarig
 
Inlägg: 1035
Blev medlem: fredag 2008-07-18 10:17
Ort: Helsingborg

Nästa

Återgå till SM 2019

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster