Hopcat - Legit?

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Hopcat - Legit?

Inläggav Greve » torsdag 2019-05-23 19:21

Hej!
Har kollat en del på bryggverk och har fastnat lite för HopCats MK2 som släpps snart. Men jag blir lite konfunderad över priset. Det känns lite för bra för att vara sant. Dels ska man lägga en förhandsbeställning och sen får man bryggverk, vörtkylare, whirlpool arm och isoleringsjacka för totalt 400 pund (plus frakt). Har försökt läsa en del om dem men det enda jag luskat fram är att det är ett ACE-bryggverk likt Klarstein och The Brew Monk som säljs hos MM. Har inte sett allt för många som har erfarenhet av bryggverket och börjar lite smått ifrågasätta om företaget är legit. Vad säger ni, har ni hört om andra som använt det, har ni använt det själva och hur presterar de isf? Det vore surt att punga ut ca 5000kr och sedan antingen inte få någon produkt alls eller en produkt som knappt är funktionsduglig.

Hälsningar
Greve
Greve
Satsbryggare
Satsbryggare
 
Inlägg: 10
Blev medlem: tisdag 2019-05-14 14:35

Hopcat - Legit?

Inläggav johnekb » torsdag 2019-05-30 21:48

Kolla in denna tråd:


Nytt bryggverk igen

Antar att det är samma?
Jag har ett som jag köpte från expondo som heter royal catering, samma bryggverk tror jag fast jag fick inte med prylarna du skriver om.

Dessutom är jag nybörjare och har bara använt det tre gånger hittills så jag kan inte jämföra det mot något annat heller ;)

Känns smidigare och enklare än att köra Biab är väll min enda slutsats hittills.



Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
johnekb
Satsbryggare
Satsbryggare
 
Inlägg: 4
Blev medlem: onsdag 2018-09-19 11:29

Re: Hopcat - Legit?

Inläggav Robert » onsdag 2019-06-05 14:12

Hej!

Köpte mitt bryggverk Danbrygger 43 från Bryggnisse i Halmstad http://www.bryggnisse.se/store/p/bryggverk-266987/danbrygger-43-inkl-kylspiral-2nd-edition-772312 som verkar vara samma bryggverk.

Jag har bryggt flera gånger med det och är mycket nöjd med resultatet!

Robert
"Livet är för kort för att dricka dålig öl!"
Användarvisningsbild
Robert
Delmäskare
Delmäskare
 
Inlägg: 19
Blev medlem: måndag 2016-07-04 15:14


Återgå till Utrustning, byggtips och mekande

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 57 gäster