mindre regulator till fatservering

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

mindre regulator till fatservering

Inläggav kallethekid » torsdag 2018-11-08 21:44

istället för att släpa runt på sodastream tub och vanlig regulator skulle jag vilja ha en mindre setup för servering "on the road" eller typ i parken.

tanken är att ta med sig typ picnic tapp, ett redan kolsyrat corneliusfat (kulkoppling) och en mini regulator inkl patron.

såg precis den här på pgw, den känns intressant men är det någon som har testat den eller vet mer?
https://www.pgw.se/kolsyreregulator-min ... atron.html

den ser liten och behändig ut men patronerna på 74 g är inget jag sett tidigare, bara patron kostar ganska mycket och verkar inte vara något man kan byta tom till full såsom med sodastream. ÖochB har ofta kampanj för 29kr vilket är helt okej pris :)

det enda jag vill är att kunna servera enkelt typ som partystar tappen till partyfat men det verkar bli krångligt att få till något enkelt just till corny...
kallethekid
Delmäskare
Delmäskare
 
Inlägg: 12
Blev medlem: söndag 2017-10-08 22:09

Re: mindre regulator till fatservering

Inläggav skyking » fredag 2018-11-09 09:10

Du skall ju ändå släpa runt på ett fat. Jag bedömer inte att en sodastreamtub är en betungande "dövikt". Jag brukar surra fast regulatorn i fathandtaget så det hela sitter hop i en enhet...
skyking
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1370
Blev medlem: lördag 2016-07-09 11:03

Re: mindre regulator till fatservering

Inläggav kallethekid » fredag 2018-11-09 16:55

ja det är förvisso sant men jag skulle vilja ha två uppsättningar, en som alltid är hemma i serveringskyl och en som är ute på vift och/eller på landet. istället för att köpa en hel likadan uppsättning tänkte jag att man kanske kunde komma undan billigare utan en riktig regulator och sodastream tub men det känns som att detta är det enda vettiga alternativet.

sodastream for the win.
kallethekid
Delmäskare
Delmäskare
 
Inlägg: 12
Blev medlem: söndag 2017-10-08 22:09


Återgå till Utrustning, byggtips och mekande

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 72 gäster