Fylla kolayretub Skåne

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Fylla kolayretub Skåne

Inläggav Anders_Adler » söndag 2018-03-04 01:43

Spm texter antyder vill jag innan jag bestämmer mig för stt köpa en tub kolla vart man kan vända sig i Skåne, vad det kostar samt vad.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Anders_Adler
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 217
Blev medlem: torsdag 2015-01-29 10:22

Re: Fylla kolayretub Skåne

Inläggav Karl R » måndag 2018-03-05 08:58

viewtopic.php?f=30&t=12552

en liten bit på vägen
Användarvisningsbild
Karl R
Dekoktionsmäskare
Dekoktionsmäskare
 
Inlägg: 797
Blev medlem: onsdag 2013-04-24 12:03
Ort: Eslöv

Re: Fylla kolayretub Skåne

Inläggav Anders_Adler » tisdag 2018-03-06 07:52

Tydligen igen som fyller i Skåne eller knappt Sverige! Eller ja de fyller men inte på plats! Man måste lämna in flaskan så skickar de in den och man blir av med den upp till tre veckor! Kommer istället hoarda sodastream tuber!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Anders_Adler
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 217
Blev medlem: torsdag 2015-01-29 10:22

Re: Fylla kolayretub Skåne

Inläggav Falkens » tisdag 2018-03-06 09:06

Jag fyller hos ett företag som tillhandahåller brandredskap. Har du kollat med liknade i Skåne :-)
// Jonas
Falkens
Bryggmästare
Bryggmästare
 
Inlägg: 2057
Blev medlem: torsdag 2013-10-10 09:14
Ort: Sollentuna

Re: Fylla kolayretub Skåne

Inläggav Anders_Adler » tisdag 2018-03-06 12:08

Falkens skrev:Jag fyller hos ett företag som tillhandahåller brandredskap. Har du kollat med liknade i Skåne :-)


Ja jag ringde PRESTO och brandcentrum och de sa att det är några få som har utrustning kvar, uddevalla, trollhättan sthlm och kungälv. Finns antagligen fler och hade någon vetat om det fanns i skåne så hade jag varit tacksam. Jag lutar mer åt nu att köpa 4 sodastream tuber och ha dem hemma och byta varje gång en tar slut. Men det är lite bökigt.
Anders_Adler
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 217
Blev medlem: torsdag 2015-01-29 10:22

Re: Fylla kolayretub Skåne

Inläggav Calle H » tisdag 2018-03-06 13:20

Jag köpte min flaska hos Presto i Malmö för ett år sedan. De skickar förvisso iväg flaskorna till Göteborg för fyllning, men som jag förstod det så har de utbytessystem. Om jag lämnar in en av deras flaskor så kan jag få en full med hem direkt.

Sedan råkar jag redan ha en sodastream flaska och en trapetsadapter, så jag kan klara mig utan den stora flaskan ett tag ändå.
Calle H
Delmäskare
Delmäskare
 
Inlägg: 16
Blev medlem: måndag 2016-08-22 14:59

Re: Fylla kolayretub Skåne

Inläggav Anders_Adler » tisdag 2018-03-06 16:36

Calle H skrev:Jag köpte min flaska hos Presto i Malmö för ett år sedan. De skickar förvisso iväg flaskorna till Göteborg för fyllning, men som jag förstod det så har de utbytessystem. Om jag lämnar in en av deras flaskor så kan jag få en full med hem direkt.

Sedan råkar jag redan ha en sodastream flaska och en trapetsadapter, så jag kan klara mig utan den stora flaskan ett tag ändå.


Frågade kring utbytetssystemet och de måste då vara en flaska från aga inte dån flaska man kan köpa från humle eller LundaTeknin.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Anders_Adler
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 217
Blev medlem: torsdag 2015-01-29 10:22

Re: Fylla kolayretub Skåne

Inläggav pjocke » söndag 2018-03-11 10:55

Presto på Stenyxegatan fyller mycket riktigt aluminiumflaskor, men inte på plats i Malmö. De skickas som tidigare nämnts till Göteborg och det tar ett tag att få hem flaskan igen. Det har vi löst genom att helt enkelt ha två 6 kg flaskor. En flaska räcker flera månader så då gör det ingenting om den andra är på vift ett par veckor. Presto säljer 2 kg aluminiumflaskor för en tusenlapp, personligen hade jag nog hellre haft två sådana än en massa sodastreamflaskor, men det är väl vilket som.
pjocke
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 33
Blev medlem: fredag 2012-04-27 11:20


Återgå till Utrustning, byggtips och mekande

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster