CO2 kostnad

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Re: CO2 kostnad

Inläggav skyking » torsdag 2017-11-16 10:43

jakan65 skrev:
Hej det finns avstängningsbar trapetsövergång.gå in på ali express.
sök på: advanced adapter for sodastream cylinders for gas regulators.
mvh jakan


Ser intressant ut (man måste tydligen söka på "advanced adapters ..." för att få träffar). Har du goda erfarenhet av denna? Det ser ut som att den funkar så att avstängningskranen helt enkelt trycker in ventilen i patronen. Isf har den ju två/tre fördelar: för det första så kommer avstängningen inte förlita sig på att adapterns packning håller tätt (bara att patronens ventil håller tätt), för det andra slipper man eventuellt pys när man skruvar på den eftersom man kan dra åt adaptern innan man släpper på trycket. Det betyder också att man kan koppla loss adaptern varsamt då man kan släppa trycket på packningen innan man skruvar av adaptern.
skyking
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1370
Blev medlem: lördag 2016-07-09 11:03

Re: CO2 kostnad

Inläggav jakan65 » torsdag 2017-11-16 12:03

Hej.jag tyckte den funkade bra.köpte från england.men ventilspindeln var lite krökt när brevet
dök upp.riktade den lite försiktigt å sen funkade den bra.ända tills flskan vällte å kröktes igen.
vid riktning nr 2 gick den av.så igår beställde jag en från kina.du har rätt i att det är omöjligt
att blåsa packningen då det inte är något tryck då.samt att jag vill stänga av när flaskan inte
används.köper man från kina så kommer den som paket.
mvh jakan
jakan65
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 74
Blev medlem: måndag 2014-06-09 21:24

Föregående

Återgå till Utrustning, byggtips och mekande

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 62 gäster

cron