Domarprotokoll från SM

Allt om Svenska Mästerskapen i Hembryggd Öl 2011 i Stockholm

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Re: Domarprotokoll från SM

Inläggav Jessica » tisdag 2011-05-31 19:47

Snyggt jobbat Tobias!
I'm a hop hearted woman
Användarvisningsbild
Jessica
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 112
Blev medlem: torsdag 2006-10-26 16:35
Ort: Stockholm, Södermalm

Re: Domarprotokoll från SM

Inläggav tobiaslund » onsdag 2011-06-01 11:42

Tack Jessica!
Det var med vår andra bryggning vilket är väldigt kul! Bra festival i Köpenhamn!
tobiaslund
Nybryggare
Nybryggare
 
Inlägg: 3
Blev medlem: måndag 2011-05-23 22:52

Re: Domarprotokoll från SM

Inläggav Geir » torsdag 2011-06-16 11:07

Cascade skrev:Om du tävlar i någon eller några av domarklasserna får du alltid dina protokoll från bedömningen i grundomgången.


Men får de som inte tog medalj någon feedback från finalen? Min öl gick tydligen till final, men vad domarna där tyckte har jag inte fått veta.
/Geir
Geir
Delmäskare
Delmäskare
 
Inlägg: 12
Blev medlem: måndag 2010-11-15 11:48

Re: Domarprotokoll från SM

Inläggav PeO » torsdag 2011-06-16 17:27

Hej!

Det görs ingen separat bedömning i finalen utan all bedömning och protokollskrivning görs i grundomgången. I den sk finalomgången rangordnas bara ölen och de tre öl som av domarna bedöms som mest typriktiga tilldelas medalj och får en kort beskrivning som skrivs in i diplomet.
/PeO
Användarvisningsbild
PeO
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 185
Blev medlem: torsdag 2006-12-21 14:55
Ort: Järfälla

Re: Domarprotokoll från SM

Inläggav Geir » torsdag 2011-06-16 21:24

PeO skrev:Hej!

Det görs ingen separat bedömning i finalen utan all bedömning och protokollskrivning görs i grundomgången. I den sk finalomgången rangordnas bara ölen och de tre öl som av domarna bedöms som mest typriktiga tilldelas medalj och får en kort beskrivning som skrivs in i diplomet.


Ja, det var som jag trodde - får ge mig själv ros och ris då...
Geir
Delmäskare
Delmäskare
 
Inlägg: 12
Blev medlem: måndag 2010-11-15 11:48

Re: Domarprotokoll från SM

Inläggav Tummen » torsdag 2011-06-16 22:46

PeO skrev:Hej!

Det görs ingen separat bedömning i finalen utan all bedömning och protokollskrivning görs i grundomgången. I den sk finalomgången rangordnas bara ölen och de tre öl som av domarna bedöms som mest typriktiga tilldelas medalj och får en kort beskrivning som skrivs in i diplomet.


Hej!

Som jag förstod det så bestämdes alla medaljörer och i vilken rangordning redan i grundomgången. Finaldomarna skrev sedan bara omdömet för guldmedaljörerna i varje klass, och utsåg årets totalvinnare. Det skiftar tydligen lite från år till år, vilken uppgift finaldomarna har. Är jag rätt ute?

/Tommy
Användarvisningsbild
Tummen
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 28
Blev medlem: söndag 2009-07-05 23:06

Re: Domarprotokoll från SM

Inläggav assistredo » torsdag 2011-06-16 23:21

Geir skrev:
Men får de som inte tog medalj någon feedback från finalen? Min öl gick tydligen till final, men vad domarna där tyckte har jag inte fått veta.
/Geir


Några av de öl som gick till final men inte fick medalj fick ett hedersomnämnande och ett diplom som delades ut samtidigt som medaljerna. Dessa hedersomnämnanden har dock inte publicerats här på hemsidan.
Björn Petersson
Användarvisningsbild
assistredo
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1483
Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
Ort: Linköping

Re: Domarprotokoll från SM

Inläggav PeO » fredag 2011-06-17 09:01

Jag tror Geir menar den finalomgång som vi domare markerar i protokollen och alltså finalomgången i respektive klass och inte finalen som pågår under själva SM-dagen. Under SM-dagen utses Årets totalvinnare av SM, i år "Bäckvägen Barely Barley". Dessutom skrivs då också kommentarerna till guldölen i respektive klass.
/PeO
Användarvisningsbild
PeO
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 185
Blev medlem: torsdag 2006-12-21 14:55
Ort: Järfälla

Föregående

Återgå till SM 2011

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron