Inlämning Göteborg till SM 2013

Allt om Svenska Mästerskapen i Hembryggd Öl 2013 i Eskilstuna

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Inlämning Göteborg till SM 2013

Inläggav Fredrik Nivert » torsdag 2013-03-21 11:50

Hej!

Vill passa på att meddela att möjligheten till inlämningen av tävlingsbrygder i Göteborg kommer ske tisdagen 2 april mellan 18-19.

Inlämningen sker hos Drakens Ångbryggeri, Prytzgatan 3 MÖLNDAL. Gå ner en trappa och ring på "Drakens ÅB"-knappen. Om det är låst i ytterdörren, knacka på källarfönstret vid rabatten till vänster om ytterdörren.

Observera att anmälan, betalning och påtejpning av etiketterna med tävlingd-id sker på egen hand innan ni lämnar in era brygder. Den 2 april kommer ni med era tävlingsbrygder så ombesörjer vi packning och transport.
Observera också att du skall välja Inlämningsmetod "Inlämningsställe" i din webregistrering via shbf.se

/SHBF, Amylase och Drakens ÅB genom Fredrik Nivert
Användarvisningsbild
Fredrik Nivert
SHBF - Bryggkursledare
 
Inlägg: 346
Blev medlem: måndag 2006-10-23 16:18
Ort: Göteborg, ASKIM

Re: Inlämning Göteborg till SM 2013

Inläggav modestrick » torsdag 2013-03-21 16:23

Fredrik Nivert skrev:Hej!

Vill passa på att meddela att möjligheten till inlämningen av tävlingsbrygder i Göteborg kommer ske tisdagen 2 april mellan 18-19.

Inlämningen sker hos Drakens Ångbryggeri, Prytzgatan 3 MÖLNDAL. Gå ner en trappa och ring på "Drakens ÅB"-knappen. Om det är låst i ytterdörren, knacka på källarfönstret vid rabatten till vänster om ytterdörren.

Observera att anmälan, betalning och påtejpning av etiketterna med tävlingd-id sker på egen hand innan ni lämnar in era brygder. Den 2 april kommer ni med era tävlingsbrygder så ombesörjer vi packning och transport.
Observera också att du skall välja Inlämningsmetod "Inlämningsställe" i din webregistrering via shbf.se

/SHBF, Amylase och Drakens ÅB genom Fredrik Nivert


Det går inte att utöka med fler inlämningstillfällen? För en enda timme en tisdagkväll kan vara lite svårt att pricka in om man har 20 mil till Götelaborg. Det är ju 40 mil sammanlagt jag måste åka och ta ledigt från jobbet en hel eftermiddag osv. En helgdag hade passat bättre för långväga besökare. Är det något som går att ordna? Eller det är inte någon som har vägarna förbi norra Skaraborg som kan hämta upp mina SM bidrag? Örebro eller Skövde är ju centrala orter här uppe. Tja, en tanke iallafall.
modestrick
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 40
Blev medlem: måndag 2011-06-20 18:15
Ort: Töreboda

Re: Inlämning Göteborg till SM 2013

Inläggav ekstedt » torsdag 2013-03-21 16:42

modestrick skrev:Det går inte att utöka med fler inlämningstillfällen? För en enda timme en tisdagkväll kan vara lite svårt att pricka in om man har 20 mil till Götelaborg. Det är ju 40 mil sammanlagt jag måste åka och ta ledigt från jobbet en hel eftermiddag osv. En helgdag hade passat bättre för långväga besökare. Är det något som går att ordna? Eller det är inte någon som har vägarna förbi norra Skaraborg som kan hämta upp mina SM bidrag? Örebro eller Skövde är ju centrala orter här uppe. Tja, en tanke iallafall.


Ursäkta att jag lägger mig i, men blir det inte både enklare och billigare i ditt fall att skicka med posten? Bilresan går ju på en cirka 800 riksdaler och sedan sparar du väl in 50 kr per bryggd på de tre första brygderna. Går att skicka rätt mycket öl för de pengarna. För att inte tala om hur tråkigt det är att åka E20 fram och tillbaka.
ekstedt
Munk
Munk
 
Inlägg: 2933
Blev medlem: onsdag 2009-08-12 09:58
Ort: Göteborg

Re: Inlämning Göteborg till SM 2013

Inläggav modestrick » torsdag 2013-03-21 16:55

Just det ja. Posten! Ok, jag kör på det! Tack för tipset!

Jag hade stirrat mig blind på att lämna in i Gbg för min fru skulle dit ner nästa vecka tror jag det var så jag hade tänkt skicka med henne en back. Får tänka om.
modestrick
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 40
Blev medlem: måndag 2011-06-20 18:15
Ort: Töreboda

Re: Inlämning Göteborg till SM 2013

Inläggav Fredrik Nivert » torsdag 2013-03-21 17:20

modestrick skrev:Just det ja. Posten! Ok, jag kör på det! Tack för tipset!

Jag hade stirrat mig blind på att lämna in i Gbg för min fru skulle dit ner nästa vecka tror jag det var så jag hade tänkt skicka med henne en back. Får tänka om.


Alternativet finns ju också att lämna bidragen till någon bekant i Göteborg som i sin tur tittar ner med ölen under inlämningstiden.

/Fredrik
Användarvisningsbild
Fredrik Nivert
SHBF - Bryggkursledare
 
Inlägg: 346
Blev medlem: måndag 2006-10-23 16:18
Ort: Göteborg, ASKIM

Re: Inlämning Göteborg till SM 2013

Inläggav modestrick » torsdag 2013-03-21 20:02

Ja så kan man göra också förstås. Får klura ut om jag har någon bra bekant där som kan ställa upp. Annars får posten ta hand om flaskorna. Ja det ska väl gå att lösa det här hursomhelst. Blir säkert bra. Himla roligt detta med öl SM. Första för mig. Ska åka dit å provsmaka i Eskilstuna. Tror inte för en sekund att mina brygder har skuggan av en chans men alltid lär man sig något. Till SM 2014 kommer jag vara livsfarlig ;)
modestrick
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 40
Blev medlem: måndag 2011-06-20 18:15
Ort: Töreboda


Återgå till SM 2013

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron