Nordiska Mästerskapen i hembryggd öl

Info och diskussion om föreningen, träffar, tävlingar, styrelsen, tidningen, domarkommittén...

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Nordiska Mästerskapen i hembryggd öl

Inläggav Weinkeller » söndag 2013-05-05 19:14

Hej,
Jag undrar om det finns information angående de nordiska mästerskapen i hembryggd öl eftersom jag kvalificerade mig dit med min Brown Porter.

Datum, Plats, procedur, etc?
Användarvisningsbild
Weinkeller
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1359
Blev medlem: lördag 2012-04-14 11:12
Ort: Linköping

Re: Nordiska Mästerskapen i hembryggd öl

Inläggav Jonas » måndag 2013-05-06 08:49

Nej, vad jag vet avgörs inget Nordiskt mästerskap i hembryggd öl, tror det aldrig har gjorts. Däremot går ett Skandinaviskt Mästerskap av stapeln i Köpenhamn och det borde vara 25/5 som är datumet. En lite avslagen tävling i och med att nästan inga av de danska och norska tävlingsdeltagarna är där och arrangörerna av ölmässan där SkM ingår inte vet om att det är SkM, vilket var en av anledningarna till att vi ville visa de andra länderna hur mycket bättre det är att lägga det i samband med SM i fjol.
Den komersiella danska ölmässan är däremot värt ett besök så har du möjlighet tycker jag absolut att du ska åka.
I och med att jag inte är 100% säker så är det bäst att du kollar med Kalle i Dk (dk at SHBF.se) om mitt datum och plats stämmer, och samtidigt får du klart med alla andra saker du behöver veta för att deltaga.
"Jag smakade ett gott öl i England. Jag tror det hette "pint"!"
Användarvisningsbild
Jonas
SHBF - Bryggkursledare
 
Inlägg: 390
Blev medlem: måndag 2006-10-23 16:25
Ort: Nyköping


Återgå till Föreningen och dess aktiviteter - träffar, tävlingar, tidning etc

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster