Var bor SHBFs medlemmar?

Info och diskussion om föreningen, träffar, tävlingar, styrelsen, tidningen, domarkommittén...

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Var bor SHBFs medlemmar?

Inläggav skyking » måndag 2017-04-10 11:17

Jag läste för ett tag sen om felsmaks-kurs, men till min besvikelse var den (inte helt oväntat) i Stockholm. Frågan är lite hur pass befogat det är att så mycket aktiviteter förläggs till stockholm. Jag antar nästan att det är befogat, men rent befolkningsmässigt borde det inte vara så iaf. Har vi isf någon strategi för att få mer medlemmar utanför stockholm?

Finns det någon officiell statistik (t.ex. fördelat på län)?

En sak som jag funderar på ifall man har tänkt på är möjligheterna att förlägga aktiviteter på västkusten. Som jag ser det så torde det vara en ganska smal sak för mig som skåning att ta mig till någon aktivitet om den var i göteborg. Det går att ta öresundståg dit på ett par timmar och åka hem samma dag (vilket knappast är praktiskt ifall jag skall till stockholm).
skyking
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1370
Blev medlem: lördag 2016-07-09 11:03

Re: Var bor SHBFs medlemmar?

Inläggav Grindcrusher » måndag 2017-04-10 13:35

Jag tror att det är upp till lokala medlemmar att ta tag i sina lokala föreningar.

Vi har en liten hembryggareförening här i Gävle på ca 20 medlemmar och har på ett par år avverkat såväl studiebesök som tre felsmakskit och ett antal klonträffar. Nu om ett par veckor kommer Maarten Vanwildemeersch och föreläser. Bryggpint varannan fredag på puben.
Användarvisningsbild
Grindcrusher
Jästodlare
Jästodlare
 
Inlägg: 916
Blev medlem: söndag 2013-04-07 17:38
Ort: Gävle/Nailsworth

Re: Var bor SHBFs medlemmar?

Inläggav Bee » måndag 2017-04-10 13:45

Det fanns en karta förut. Bumpar den tråden.
Användarvisningsbild
Bee
Munk
Munk
 
Inlägg: 3035
Blev medlem: söndag 2012-06-03 21:30
Ort: Stockholm - Åkersberga

Re: Var bor SHBFs medlemmar?

Inläggav skyking » måndag 2017-04-10 14:08

Grindcrusher skrev:Jag tror att det är upp till lokala medlemmar att ta tag i sina lokala föreningar.

Vi har en liten hembryggareförening här i Gävle på ca 20 medlemmar och har på ett par år avverkat såväl studiebesök som tre felsmakskit och ett antal klonträffar. Nu om ett par veckor kommer Maarten Vanwildemeersch och föreläser. Bryggpint varannan fredag på puben.


Ja, om det rör sig om saker som sker i lokala föreningens regi. När saker görs i SHBF's regi däremot så visst faller det lite på medlemmarna ute i landet, men det skall inte vara beroende på att det finns en lokal förening. Väl? Det är väl ändå så att lokala föreningar är fristående föreningar som inte har annat än hobbyn gemensam med SHBF?
skyking
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1370
Blev medlem: lördag 2016-07-09 11:03


Återgå till Föreningen och dess aktiviteter - träffar, tävlingar, tidning etc

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster