Moderatorer - skall vi utse sådana?

Tyck till och föreslå saker om själva forumet

Moderatorer: martinb, Fredrik Almgren, Webbgrupp

Moderatorer - skall vi utse sådana?

Inläggav Fredrik Almgren » onsdag 2006-10-11 12:47

Jag funderade på om vi skall utse moderatorer till alla delar
av forumet och hur man gör. Vad tycker ni?
Användarvisningsbild
Fredrik Almgren
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1408
Blev medlem: lördag 2006-10-07 17:54
Ort: Stockholm, Årsta

Inläggav bbadmin » onsdag 2006-10-11 23:50

Självklart ska vi ha moderatorer. Tror att det är bra om vi kan engagera aktiva från bryggaren, då kommer övergången också att gå betydligt smidigare. Det finns ju alltid en riska att användaran blir kvar på bryggaren för att man får de bästa svaren där.

//O
bbadmin
Site Admin
Site Admin
 
Inlägg: 36
Blev medlem: lördag 2006-10-07 15:05
Ort: Cyberspace, Internet

Inläggav Kalle » fredag 2006-10-20 09:44

Håller med.
Tycker att man ska försöka hitta folk som brinner för en specifik alt, flera kategorier och moderera den/dessa.
Användarvisningsbild
Kalle
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 211
Blev medlem: måndag 2006-10-09 21:15
Ort: Stockholm, Södermalm

Inläggav Kim » tisdag 2006-10-24 17:57

bbadmin skrev:Självklart ska vi ha moderatorer. Tror att det är bra om vi kan engagera aktiva från bryggaren, då kommer övergången också att gå betydligt smidigare. Det finns ju alltid en riska att användaran blir kvar på bryggaren för att man får de bästa svaren där.

//O


Jag trodde en Moderator mer var en som kollade upp så att folk skötte sig och inte skriver könsord eller gör oppassande uttalande, fulreklam etc. och tog bort dessa inlägg.

Inte trode jag att han skulle vara guru och sitta inne med de bästa svaren.

Nu är ju å andra sidan inte forumet lika publikt som vissa andra forum, men man kanske bör se över lite forumsregler och vad man tillåter och inte tillåter ex. hur/vad/vilket i reklamväg skall tillåtas etc.
Det behöver ju inte vara så mycket regler för att täcka in det man inte vill ha. Men det underlättar för alla, särskilt för moderatorerna då det inte blir något snack. De kan ta bort ett inlägg för det strider mot forumsreglerna, punkt slut.

Nu tror jag ju inte att det blir så värst utflippat, men som sagt det är lika bra de finns där från början, så blir det inget tjafs.
Snart så är partyt över - äntligen.
Användarvisningsbild
Kim
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 395
Blev medlem: tisdag 2006-10-24 16:55
Ort: Sölvesborg

Inläggav Kalle » tisdag 2006-10-24 21:20

Kim skrev:
bbadmin skrev:Självklart ska vi ha moderatorer. Tror att det är bra om vi kan engagera aktiva från bryggaren, då kommer övergången också att gå betydligt smidigare. Det finns ju alltid en riska att användaran blir kvar på bryggaren för att man får de bästa svaren där.

//O


Jag trodde en Moderator mer var en som kollade upp så att folk skötte sig och inte skriver könsord eller gör oppassande uttalande, fulreklam etc. och tog bort dessa inlägg.

Inte trode jag att han skulle vara guru och sitta inne med de bästa svaren.

Nu är ju å andra sidan inte forumet lika publikt som vissa andra forum, men man kanske bör se över lite forumsregler och vad man tillåter och inte tillåter ex. hur/vad/vilket i reklamväg skall tillåtas etc.
Det behöver ju inte vara så mycket regler för att täcka in det man inte vill ha. Men det underlättar för alla, särskilt för moderatorerna då det inte blir något snack. De kan ta bort ett inlägg för det strider mot forumsreglerna, punkt slut.

Nu tror jag ju inte att det blir så värst utflippat, men som sagt det är lika bra de finns där från början, så blir det inget tjafs.


Jag håller med dig Kim, min tankte är bara hittar man någon som är intresserad är det med största sannorlikhet att den personen kommer att använda sig av forumet och därför också har ett större intresse av att det skötts på rätt sätt. För det är väl knappast så att någon av oss sitter inne med alla svaren, bara för att vi är intresserade.. :wink:
Användarvisningsbild
Kalle
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 211
Blev medlem: måndag 2006-10-09 21:15
Ort: Stockholm, Södermalm


Återgå till Forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster