Biskopens Bryggklubb

Stockholm och angränsande ställen.

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Biskopens Bryggklubb

Inläggav tio Pepe » lördag 2015-03-21 07:59

Torsdag 5 mars var vi fyra pionjärer som bildade Biskopens Bryggklubb med syfte att hitta en lokal i Stockholm där vi kan brygga öl, tillsammans eller var för sig. Vi bestämde om en inträdesavgift på 1000 kr som är till för att ha en kassa när vi hittar en lokal, och en månadsavgift på 750 kr som börjar gälla när vi hittar en lokal. Månadsavgiften kan stiga eller sjunka beroende på hur många som ansluter sig och vilken lokal vi hittar.

Fler som är intresserade? Skicka ett pm till mig.

Fredag 20 mars tittade vi på en lokal i Henriksdal som en av våra nya medlemmar redan hyr (en del av) och bestämde att vi ryms tio medlemmar där till att börja med. Vi är idag sex, eller sannolikt sju medlemmar som har råd att hyra hela lokalen så vi kör. Vi ska bara reda ut ett par frågetecken med värden först.

Ett av frågetecknen är att värden (en brf) planerar att göra om lokalen till en lägenhet. Vi kan alltså bli husvilla inom en svårförutsägbar framtid och måste i så fall fortsätta leta lokal parallellt.

Vi har alltså plats för tre till aktiva medlemmar just nu. Passiva medlemmar vet jag inte om vi kan ha, men om vi fortsätter leta lokal så rapporterar vi här.
tio Pepe
---------------

Allting har sin tid, utom ölen som har två.
Användarvisningsbild
tio Pepe
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 230
Blev medlem: måndag 2008-03-10 12:57
Ort: Stockholm, Södermalm

Re: Biskopens Bryggklubb

Inläggav Ale Bundy » lördag 2015-03-21 17:22

Vilken adress är det?
Ale Bundy
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 226
Blev medlem: onsdag 2011-06-29 13:34
Ort: Stockholm, Södermalm

Re: Biskopens Bryggklubb

Inläggav tio Pepe » söndag 2015-03-22 12:31

Ale Bundy skrev:Vilken adress är det?

Jag svarar på såna frågor med pm i nuläget eftersom det finns vissa frågetecken med lokalen (el, uppsägningstid, etc).
tio Pepe
---------------

Allting har sin tid, utom ölen som har två.
Användarvisningsbild
tio Pepe
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 230
Blev medlem: måndag 2008-03-10 12:57
Ort: Stockholm, Södermalm

Re: Biskopens Bryggklubb

Inläggav tio Pepe » torsdag 2015-04-02 16:07

tio Pepe skrev:Fredag 20 mars tittade vi på en lokal i Henriksdal som en av våra nya medlemmar redan hyr (en del av) och bestämde att vi ryms tio medlemmar där till att börja med. Vi är idag sex, eller sannolikt sju medlemmar som har råd att hyra hela lokalen så vi kör. Vi ska bara reda ut ett par frågetecken med värden först.

Ett av frågetecknen är att värden (en brf) planerar att göra om lokalen till en lägenhet. Vi kan alltså bli husvilla inom en svårförutsägbar framtid och måste i så fall fortsätta leta lokal parallellt.

Nu fick vi besked av värden att de tänker fortsätta med sina planer och vill inte ge oss något långsiktigt. Så nu letar vi lokal på allvar igen.

På möte igår insåg vi att en majoritet av oss har bott lång tid i Göteborg, så vi överväger namnändring till Biskopsgårdens Bryggklubb. 8)
tio Pepe
---------------

Allting har sin tid, utom ölen som har två.
Användarvisningsbild
tio Pepe
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 230
Blev medlem: måndag 2008-03-10 12:57
Ort: Stockholm, Södermalm

Re: Biskopens Bryggklubb

Inläggav Morgan » fredag 2015-04-17 07:39

Känner du att ditt bryggintresse börjar bli för stort för ditt hem? Eller önskar du kanske att du hade några att dela ditt intresse med?

Vi i Biskopens Bryggklubb söker fler medlemmar som vill vara med och dela en lokal tillsammans. I lokalen kommer det att finnas bryggverk att köpa/hyra in sig i eller så tar man helt enkelt med sitt eget. Det kommer också skapas/finnas möjlighet att låsa in en begränsad mängd privata tillhörigheter.

Vi letar lokal för fullt just nu och kommer sannolikt snart att välja en. Hyresnivån per bryggare beror av hur många vi är och initialt kommer den kanske därför vara lite högre men med tiden landa på ca 600-800 kr/månad.

Är du intresserad av att gå med i Biskopens Bryggklubb är det bara att svara i den här tråden!
Medlem i Ekens Bryggerisällskap och bryggkursledare i SHBF
Läs gärna min blogg: bruggarn.blogspot.se
Användarvisningsbild
Morgan
RIMS-byggare
RIMS-byggare
 
Inlägg: 487
Blev medlem: torsdag 2013-05-09 16:37
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Re: Biskopens Bryggklubb

Inläggav Ölamatören » fredag 2015-04-24 10:50

Jag kan kanske vara intresserad. Beror nog lite på var lokalen hamnar och vilket pris det landar på.
Ölamatören
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 79
Blev medlem: fredag 2014-03-07 11:36

Re: Biskopens Bryggklubb

Inläggav tio Pepe » fredag 2015-04-24 13:51

Ölamatören skrev:Jag kan kanske vara intresserad. Beror nog lite på var lokalen hamnar och vilket pris det landar på.

Varför inte ta det i omvänd ordning? Gå med i klubben först så kan du vara med och påverka vilken lokal det blir och var. Och hjälpa till med att leta.
Vi letar mest i närförort.
:)
tio Pepe
---------------

Allting har sin tid, utom ölen som har två.
Användarvisningsbild
tio Pepe
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 230
Blev medlem: måndag 2008-03-10 12:57
Ort: Stockholm, Södermalm

Re: Biskopens Bryggklubb

Inläggav Morgan » söndag 2015-04-26 09:49

gå med gör man genom att gå med i vår facebook-grupp "Biskopens Bryggklubb". Välkommen!
Medlem i Ekens Bryggerisällskap och bryggkursledare i SHBF
Läs gärna min blogg: bruggarn.blogspot.se
Användarvisningsbild
Morgan
RIMS-byggare
RIMS-byggare
 
Inlägg: 487
Blev medlem: torsdag 2013-05-09 16:37
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Re: Biskopens Bryggklubb

Inläggav tio Pepe » söndag 2015-04-26 18:29

Morgan skrev:gå med gör man genom att gå med i vår facebook-grupp "Biskopens Bryggklubb". Välkommen!

Nej det räcker inte riktigt. Vi vill helst ha pm med telefonnummer och gärna email. Om man ansöker direkt via vår facebook-grupp så får vi inte den personliga kontakt vi behöver.

Pm till mig som är ordförande för närvarande.
tio Pepe
---------------

Allting har sin tid, utom ölen som har två.
Användarvisningsbild
tio Pepe
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 230
Blev medlem: måndag 2008-03-10 12:57
Ort: Stockholm, Södermalm

Re: Biskopens Bryggklubb

Inläggav tio Pepe » onsdag 2015-06-10 22:26

Vi har nu en lokal i Henriksdal. Vi har plats för två till medlemmar i den. Vi räknar på hyran men det blir en bit under tusenlappen om man vill vara med och dela en Braumeister.
tio Pepe
---------------

Allting har sin tid, utom ölen som har två.
Användarvisningsbild
tio Pepe
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 230
Blev medlem: måndag 2008-03-10 12:57
Ort: Stockholm, Södermalm

Re: Biskopens Bryggklubb

Inläggav Morgan » fredag 2015-07-10 14:14

Jag har idag bryggt 16 liter IPA i Braumeistern i sällskap av Emad. Allt gick bra och vi delade ett par kalla hembryggda o snackade skit. Nu har jag knappt 70 liter som står och jäser :-) Då vi nu hyr hela lokalen så har vi nu tillgång till det stora rummet med bra hyllor. I dagsläget är vi 5 som delar på lokalen med en sjätte eventuellt på ingång. Vi siktar på att vara 7 st. Om någon vill dela lokalen med oss och vara med i vår gemenskap är det bara att skriva några rader till oss här!
Medlem i Ekens Bryggerisällskap och bryggkursledare i SHBF
Läs gärna min blogg: bruggarn.blogspot.se
Användarvisningsbild
Morgan
RIMS-byggare
RIMS-byggare
 
Inlägg: 487
Blev medlem: torsdag 2013-05-09 16:37
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Re: Biskopens Bryggklubb

Inläggav Morgan » lördag 2015-07-11 09:17

Nu är också min blogg uppdaterad och där finns bland annat en planlösning över brygglokalen. Hör av dig om du vill veta mer! länk till min blogg hittar du i sodfoten av mina inlägg.
Medlem i Ekens Bryggerisällskap och bryggkursledare i SHBF
Läs gärna min blogg: bruggarn.blogspot.se
Användarvisningsbild
Morgan
RIMS-byggare
RIMS-byggare
 
Inlägg: 487
Blev medlem: torsdag 2013-05-09 16:37
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Re: Biskopens Bryggklubb

Inläggav Engberg » torsdag 2015-08-06 14:04

Vi söker fortfarande medlemmar. Så tveka inte att ta kontakt med oss om du vill veta mer
biab bryggare
Ekens Bryggerisällskap
Bild
Användarvisningsbild
Engberg
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 95
Blev medlem: onsdag 2014-10-15 06:51

Re: Biskopens Bryggklubb

Inläggav tio Pepe » söndag 2016-02-28 20:48

Biskopens Bryggklubb har bytt namn till Ekens Bryggerisällskap.
tio Pepe
---------------

Allting har sin tid, utom ölen som har två.
Användarvisningsbild
tio Pepe
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 230
Blev medlem: måndag 2008-03-10 12:57
Ort: Stockholm, Södermalm


Återgå till Stockholm

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst