"Smakhållfasthet" på dubbelipa

Prata om det mesta

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

"Smakhållfasthet" på dubbelipa

Inläggav PET » torsdag 2014-04-03 10:22

Vad säger den samlade hembryggarklokheten om "smakhållfastheten" hos en dubbel-ipa?

Jag funderar konkret på om det skulle vara ofint att byta bort några flaskor mot andra brygder i anslutning till SM.
Dipan som förstås är "stor" och ursprungligen välhumlad bryggdes (ganska omsorsfullt) i augusti 2013 och har flaskförvarats i kylskåp. Jag tycker den smakar "bra" men kan inte riktigt komma ihåg hur den smakade tidigare och saknar bra hembrygdsreferenser för öltypen.

Vad säger ni - borde den passerat bäst-före-datum sedan länge och borde därmed vara för tråkig/dålig att byta bort.
PET
Satsbryggare
Satsbryggare
 
Inlägg: 7
Blev medlem: tisdag 2012-10-23 23:05

Re: "Smakhållfasthet" på dubbelipa

Inläggav Olsvamlarn » torsdag 2014-04-03 10:51

Jag har själv bryggt DIPA som varit riktigt bra efter ett år så jag skulle inte ha något emot att byta. Så länge som du är öppen med det så är det ok för mig. Jag kommer ha en blandad back med brygder och står med Frövifors Maltvänner och Källarknut.

Om du missar den stora banderollen med Frövifors Maltvänner så tänk Nintendo + smisk + Hajen... fråga efter Stefan eller Ölsvammel. :)
Ölsvammel - www.beerdrivel.se
Olsvamlarn
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 371
Blev medlem: onsdag 2009-04-01 20:03

Re: "Smakhållfasthet" på dubbelipa

Inläggav Extatiskt Rasande » fredag 2014-04-04 19:30

Jag byter också gärna med någon av mina blygsamma brygder. Jag står nog inte långt från FFMV och jag skyltar med mitt nick.
Extatiskt Rasande
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 73
Blev medlem: söndag 2008-01-27 13:56
Ort: Örebro


Återgå till Allmänt snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster