Session Beer Day Stockholm 2017

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Session Beer Day Stockholm 2017

Inläggav DallasKokoro » måndag 2017-04-03 23:14

Den 7 april 1932 blev det lagligt att sälja öl (under 4%) i USA efter förbudstiden. Nu på fredag den 7/4 är det Session Beer Day vilket bryggare av lågalkohol öl bör fira.

Några hembryggare och ölsinnade som inte brygger själva ska hålla en sorts mellanöls bottle share i en festlokal nära Skanstull. Om du har bryggt en öl med ungefär 2,0-5,0% alkohol, ta med 1-2 liter. Om du har ingen öl kvar, kan du ta med en köpeöl.

Eftersom lågalkohol öl kommer att vara temat, hoppas jag att vi diskuterar hembryggtips såväl som bra exempel som på Systemet och krogarna. Jag hoppas även att vi kan diskutera möjligheter till flera träffar, kanske en SHBF tävling nästa april? Svara om du är intresserade av detta möte och jag skickar dig PM med detaljerna om platsen där vi träffas den 7/4.

Rebecca
FV 1: Vår mild 2017
FV 2: Novitiate 2017
FV 3:
Corny: Blackman A4 sour
Ekfat: golden sour
DallasKokoro
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 20
Blev medlem: torsdag 2014-10-02 11:27

Re: Session Beer Day Stockholm 2017

Inläggav Ölamatören » onsdag 2017-04-05 12:42

DallasKokoro skrev:Den 7 april 1932 blev det lagligt att sälja öl (under 4%) i USA efter förbudstiden. Nu på fredag den 7/4 är det Session Beer Day vilket bryggare av lågalkohol öl bör fira.

Några hembryggare och ölsinnade som inte brygger själva ska hålla en sorts mellanöls bottle share i en festlokal nära Skanstull. Om du har bryggt en öl med ungefär 2,0-5,0% alkohol, ta med 1-2 liter. Om du har ingen öl kvar, kan du ta med en köpeöl.

Eftersom lågalkohol öl kommer att vara temat, hoppas jag att vi diskuterar hembryggtips såväl som bra exempel som på Systemet och krogarna. Jag hoppas även att vi kan diskutera möjligheter till flera träffar, kanske en SHBF tävling nästa april? Svara om du är intresserade av detta möte och jag skickar dig PM med detaljerna om platsen där vi träffas den 7/4.

Rebecca


Kul initiativ :)

Tyvärr för mig är det för nära inpå för att kunna lösa, men som sagt, jag gillar grejjen
Ölamatören
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 79
Blev medlem: fredag 2014-03-07 11:36

Re: Session Beer Day Stockholm 2017

Inläggav DallasKokoro » onsdag 2017-04-05 12:57

Då hoppas jag att vi ses nästa år! (Save the date)


Sent from my iPhone using Tapatalk
FV 1: Vår mild 2017
FV 2: Novitiate 2017
FV 3:
Corny: Blackman A4 sour
Ekfat: golden sour
DallasKokoro
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 20
Blev medlem: torsdag 2014-10-02 11:27


Återgå till Öl, bryggerier, vattenhål och bloggar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster