Hopleaf Pale Ale

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Hopleaf Pale Ale

Inläggav Bexxen » fredag 2016-02-19 20:20

Hej på er...

Det är så att min far jobbade under några år på Malta, och han pratar fortfarande om en maltesisk öl han drack där, Hopleaf Pale Ale.
Nu är det så att han fyller år snart och det hade varit så roligt om man kunde hitta denna öl till honom då.

Jag pratade för ett par år sedan med systembolaget om att importera den, men då var jag tvungen att ta en pall :roll: och det var kanske lite mer än jag tänkt...
Någon hört om den ölen och vet om det går att ta in ett mindre parti eller något som kan hjälpa mig i denna fråga...
(Pratade även med bryggeriet på Malta, men som väntat skickade dom inte till privatpersoner)
Bexxen
Nybryggare
Nybryggare
 
Inlägg: 1
Blev medlem: fredag 2016-02-19 20:12

Re: Hopleaf Pale Ale

Inläggav Airboden » fredag 2016-03-04 12:35

Om du inte hittar den på bolagets hemsida måste du kolla med en importör. De flesta företag som importerar öl och vin har sitt utbud på sina hemsidor, och med instruktioner om hur du ska få tag på dem. Om de har ölen och kan importera den åt dig är tillvägagångssättet inte särskilt krångligt och du behöver nog absolut inte köpa en hel pall. 12 eller 24 st. burkar/flaskor är min erfarenhet. Det handlar nog i detta fall mer om att hitta en importör som har den.

Varken Galatea eller Brill & Co har den. Kanske finns andra importörer att höra med.
Airboden
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 40
Blev medlem: fredag 2014-05-02 14:51


Återgå till Öl, bryggerier, vattenhål och bloggar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster