Skicka öl till The beerist podcast?

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Skicka öl till The beerist podcast?

Inläggav Peppen108 » söndag 2016-02-14 22:28

Jag har lyssnat igenom hela poden nu och får säga att jag lärt mig mycket mer än jag trodde var möjligt efter sådär 20 år av öldrickande och nog har jag plockat upp ett och annat runt ord på väfen också. Podden är ju för det mesta ganska tramsig men dom bangar inte på att hänga bryggerier med svajig kvalité. Deltagarna som besitter litte större kunskap maskerar den med ödmjukhet i samtalet och skriver ingen på näsan. Framför allt har den fått mig att prova mig igenom dom flesta klassiska europeiska ölsorterns.

Jag tycker att det är viktigt att ge till baka till poddar som lyssnare och funderar på att skicka över en låda öl. :P

Jag har i dagsläget bara två-tre svenska öl på det lokala systemet som jag tycker håller en klass som gör att det är värt att skicka den över atlanten. Så jag behöver lite hjälp om jag ska beställa.

Va finns det för stabila svenska tungviktare som förtänas att umärksammas internationellt? Tanken är väll att det ska bli 4-5 sorter a 2 flaskor.

Man kan väll nämna att dom van food and drink kategorin i podcast awards 2012 och 2013 så det är en rätt inflytelserik historia.
Peppen108
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 99
Blev medlem: tisdag 2015-09-29 22:10

Re: Skicka öl till The beerist podcast?

Inläggav Janne gnoff Berglund » måndag 2016-02-15 19:06

Ett sätt kan vara att gå hit:
http://www.ratebeer.com/search.php

Välj Sweden och "highest rating", sedan funderar du över vilka som du kan få tag på samt vad som inte tar allt för stor skada av att skickas långt.
Janne gnoff Berglund
Jästodlare
Jästodlare
 
Inlägg: 1018
Blev medlem: fredag 2006-11-10 14:49
Ort: Göteborg


Återgå till Öl, bryggerier, vattenhål och bloggar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster

cron