På pub ensam

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

På pub ensam

Inläggav MrAnders » tisdag 2015-07-14 23:21

Jag råkade snubbla över en engelsk ölblogg och en post med titeln "The Introvert and the Pub" (jag är värdelös på mycket, bl.a. på att länka från en iphone, så ingen länk). Posten handlade hur som helst om njutningen och behovet av att då och då sitta själv på en pub, ta ett par öl och inte prata med någon, att därmed kunna uppleva både samvaro och god öl utan att behöva interagera med andra. Jag är knappast introvert som författaren till posten men när jag undantagsvis har en kväll fri från familjeliv och andra krav är bland det bästa jag vet att åka in själv till stan (Stockholm) gå runt på ett par ställen, ensam, och njuta av öl, ensam, utan att dela upplevelsen med någon annan. Det bästa sättet att njuta av god öl?
MrAnders
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 29
Blev medlem: söndag 2014-03-09 18:06

Re: På pub ensam

Inläggav Olsvamlarn » lördag 2015-07-18 09:23

Jag går väldigt ofta själv på puben. Dock brukar jag ofta träffa folk att prata med på plats. De få gånger jag inte hittar någon att prata med så leker jag med telefonen. Att bara sitta ensam är inte min grej.
Ölsvammel - www.beerdrivel.se
Olsvamlarn
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 371
Blev medlem: onsdag 2009-04-01 20:03


Återgå till Öl, bryggerier, vattenhål och bloggar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 35 gäster

cron