Ändring av klassindelningen i folkets val

Allt om Svenska Mästerskapen i Hembryggd Öl 2017 i Stockholm

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Re: Ändring av klassindelningen i folkets val

Inläggav assistredo » torsdag 2016-12-15 23:21

Oskar_H skrev: Vi får väl inte glömma att det är främst en förening för hembryggare inte för öldrickare.
/Oskar

Föreningen ja. Men till SM-evenemanget inbjudes även folket till att bl.a. rösta i Folkets Val. Helge kanske även börjar tänka på annat än pocenten efter detta (får vi hoppas :) ).
Björn Petersson
Användarvisningsbild
assistredo
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1483
Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
Ort: Linköping

Re: Ändring av klassindelningen i folkets val

Inläggav aenima » fredag 2016-12-16 16:54

Tråkigt att det görs ändringar som ändrar förutsättningarna igen, men samtidigt förståligt. Var väldigt stora klasser sist (ca 50 st).

Tycker själva klassindelningen låter vettig och har inga direkta åsikter om den.

Avslutningsvis hoppas jag att vi kan landa i något som fungerar ett tag framöver så inte förutsättningarna ändras för ofta.

/Peter
En av medlemmarna i hembryggargänget Fear Wolf Brewery:
Blogg
aenima
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 222
Blev medlem: lördag 2009-12-26 15:18

Re: Ändring av klassindelningen i folkets val

Inläggav assistredo » lördag 2016-12-17 18:39

Man får dock påminna om att risken (eller möjligheten) att det blir något helt annat att diskutera inför SM 2018 kvarstår. :wink:
Björn Petersson
Användarvisningsbild
assistredo
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1483
Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
Ort: Linköping

Re: Ändring av klassindelningen i folkets val

Inläggav fredrik.stahl » tisdag 2016-12-27 12:30

Jag tycker att förslaget i stort är bra. Klasserna verkar vara väl genomtänkta och ger nog en mer rättvis representation av olika öltyper. Men jag vill protestera mot att klassen "låg alkohol hög smak" försvinner. Jag tycker det går i helt fel riktning. SHBF bör ta ett ansvar för att stötta öltyper med lägre alkolhalt och ett mer hälsosamt öldrickande. Jag startar en ny tråd om det.
Användarvisningsbild
fredrik.stahl
Dekoktionsmäskare
Dekoktionsmäskare
 
Inlägg: 652
Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
Ort: Frösön

Re: Ändring av klassindelningen i folkets val

Inläggav Grindcrusher » torsdag 2017-01-12 13:05

Jag tycker det är ett intressant initiativ men känner personligen att det helt plötsligt blir poänglöst att ställa upp med en Ordinary Bitter och tävla mot DIPA och IPA. Tidigare hade man betydligt rimligare konkurrens mot andra alkoholsvaga öl.

Som påpekats tidigare så tror jag många kommer tävla med starkare öl nu helt enkelt, vilket är lite tråkigt.
Användarvisningsbild
Grindcrusher
Jästodlare
Jästodlare
 
Inlägg: 916
Blev medlem: söndag 2013-04-07 17:38
Ort: Gävle/Nailsworth

Föregående

Återgå till SM 2017

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster