Rengörning av Bulldog

Här kan man diskutera bryggverken Bulldog Brewcrafter och Coobra

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Rengörning av Bulldog

Inläggav luxury Design » söndag 2017-02-12 09:08

Hej, hur går ni tillväga när ni rengör era bryggverk efter och inför bryggning?
luxury Design
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 34
Blev medlem: onsdag 2016-01-13 11:21

Re: Rengörning av Bulldog

Inläggav Perwaste » måndag 2017-02-13 09:44

Före första bryggningen var jag lite lat, nöjde mig med att ta liiiiite diskmedel och hetvatten där jag kom åt, hade plåten för lakvattnet, centrumröret (eller vad det nu kan heta), bazookan å lilla tappen i diskmaskinen.

Samma efter bryggning, innan det hinner torka, och då kom jag på att den där ringen i kokkärlets överkant, som maltpipan kan hängas upp i, går att ta loss. In med den med i diskmaskinen. Men här är det ju ett spår i grytan man nog ska vara noga med att diska ur, har Inte kommit på annat än just diskborste, diskmedel och hetvatten. Samna för kranen i botten. Starzan på det sedan så är jag nöjd.

Sen vill man ju inte vända runt den hur som helst, det är nog inte så svårt att få vatten att rinna in i elprylarna för styrning och värme. Så här är det varsamhet och trasa som gäller tänker jg.

Är det någon här som meckar bort kranen varje gång? Kan kanske tänka mig det någon gång då och då. Men jag brukar låta hetvatten gå igenom, och sen starzan på det.
//Perwaste
Perwaste
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 329
Blev medlem: tisdag 2016-09-20 19:50

Re: Rengörning av Bulldog

Inläggav Perwaste » måndag 2017-02-13 09:46

Kan tillägga att min erfarenhet är alldeles enorm! Två bryggningar med Bulldog...... Nåja, några snabba slutsatser kanske är mer rättvisande benämning, hehe.
//Perwaste
Perwaste
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 329
Blev medlem: tisdag 2016-09-20 19:50


Återgå till Bulldog och Coobra

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster