Jäskyl i garderob?

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Re: Jäskyl i garderob?

Inläggav Fredarfch » lördag 2018-10-13 18:46

Tack för all input alla! Idag började grannarna lite oväntat riva ut sitt kök och gav mig deras gamla 185cm kyl på stående fot. Så nu ställdes frun lite inför fullbordat faktum och verkar med någon slags chocktaktik motvilligt accepterat en kyl till utanför garderoben. Så på 5 minuter gick det från halvkyl i garderoben till fullstor fristående. Sånt jäkla flyt!

Ett okonstruktivt inpass på kylfaror:
https://m.youtube.com/watch?v=4VkNaAPHfyI
Fredarfch
Satsbryggare
Satsbryggare
 
Inlägg: 8
Blev medlem: tisdag 2017-11-07 19:04

Re: Jäskyl i garderob?

Inläggav skyking » måndag 2018-10-15 06:58

Morgan skrev:Kylskåp står ju i princip alltid inbyggda och jag vågar påstå att många inte städar under/över/bakom så ofta som borde. Visst finns alltid undantaget, men med tanke på hur många kylskåp det finns där ute så bör ni hålla med om att de inte har ett rykte om sig att börja brinna.


Uppenbarligen förekommer det ju brand pga kylskåp. Det hade det inte gjort om det saknades risk för brand. Brandskyddsföreningen rekommenderar att man dammsuger bakom kyl och frys, det skulle de nog inte gjort om det inte fanns någon risk för brand.

Sen är det kanske annat material där kyl och frys normalt är placerad än man har i en garderob. Lägg därtill en undermålig ventilation. Frågan är om man tror detta ökar eller minskar risken för brand? Jag tror iaf inte att man minskar brandrisken genom att sätta kylen i en garderob.
skyking
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1370
Blev medlem: lördag 2016-07-09 11:03

Föregående

Återgå till Utrustning, byggtips och mekande

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 69 gäster

cron