Hotel närmast Baltiskahallen

Allt om Svenska Mästerskapen i Hembryggd Öl 2016 i Malmö

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Hotel närmast Baltiskahallen

Inläggav carlotto » tisdag 2016-02-23 09:05

Vilket/Vilka hotel ligger närmast Baltiska hallen?

Är det någon rabatt på något hotel i år om man ska vara med på SM?
carlotto
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 21
Blev medlem: fredag 2010-03-19 18:29
Ort: Göteborg

Re: Hotel närmast Baltiskahallen

Inläggav Hjulbult » tisdag 2016-02-23 10:45

Good Morning Hotell Malmö borde vara överlägset närmst, det är ju nästan vägg i vägg.

Annars ligger ju Triangeln rätt nära, det stora som var Hilton innan, kommer inte ihåg vad det heter numera.

Rabatter har jag ingen aning om.

MVH
//NJN
Hjulbult
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 200
Blev medlem: måndag 2014-08-11 10:31

Re: Hotel närmast Baltiskahallen

Inläggav martinb » tisdag 2016-02-23 14:39

Under perioden 28 april-1 maj erbjuder Elite Plaza, Elite Savoy och Elite Residens i Malmö enkel- och dubbelrum för 800 kronor per natt om man uppger "SM i ölbryggning" vid bokning. Erbjudandet gäller endast vid bokning via telefon eller e-post. Eventuellt fler erbjudanden kan tillkomma och annonseras i så fall på shbf.se.
Forummoderator - SHBF Utbildningsansvarig - SHBF Öldomare
Besök HBG2 på Facebook & HBG2.se
Användarvisningsbild
martinb
Utbildningsansvarig
 
Inlägg: 1035
Blev medlem: fredag 2008-07-18 10:17
Ort: Helsingborg

Re: Hotel närmast Baltiskahallen

Inläggav MickeEklund » måndag 2016-02-29 14:43

Jag bokade två nätter på Scandic Triangeln för 1400 kr! Jag vet inte mycket om hotellet men betyg osv på nätet säger i alla fall att det är bra :)
Användarvisningsbild
MickeEklund
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 69
Blev medlem: tisdag 2013-12-03 15:57
Ort: Enköping

Re: Hotel närmast Baltiskahallen

Inläggav jcstroh » tisdag 2016-03-01 14:29

MickeEklund skrev:Jag bokade två nätter på Scandic Triangeln för 1400 kr! Jag vet inte mycket om hotellet men betyg osv på nätet säger i alla fall att det är bra :)


Helt OK pris. Det är f.d. Hilton, ligger geografiskt mitt i stadskärnan med max 10 minuters gångavstånd till de flesta ölkrogar inklusive efterfesten på Taproom. Att gå till Baltiska Hallen tar en halvtimme men lokalbuss stannar bakom köpcentret utanför hotellet och stannar nära SM. 10 minuters resa, biljett via Skånetrafikens app. Nära till Triangeln station (Öresundståg och Pågatåg).

Snabb titt på Good Morning hotell säger att det just nu kostar lika mycket där. Fördelen är 5 min promenad till Baltiska Hallen men det ligger i ett urtråkigt område med långt till allt annat.

Närmast Möllevången där de roligaste småkrogarna ligger (Beer Ditch, Söder om Småland, Taproom) är lilla More Hotel. Då är det 20 min att gå till SM och nära till bussar och lokaltåg.

Vill man bo i gamla staden finns självfallet också stadsbussar och närheten till Malmö C är en fördel. Bishops Arms, Peas and Honey, Syltan och Brewdog Bar (om de hunnit öppna) är närmare än vid Triangeln. Alla stora kedjor har hotell innanför kanalerna, Radisson, Scandic, Elite, Choice etc. Vi har som sagt rabatt hos Elite (deras Plaza och Savoy har varsin riktigt bra Bishops Arms).

Jag skulle själv föredra runt Triangeln och Möllan och jag skulle också dra mig för avståndet till Comfort och Jörgen Kock som ligger i det ganska döda området norr om Malmö C men det är en smaksak. Jag är å andra sidan bortskämd, centrala Malmö är väldigt kompakt jämfört med exempelvis Stockholm och Göteborg, det är också fritt från backar och blockerande vattendrag eller trafikleder. Att gå från Malmö C till Triangeln tar max en kvart eller så tar man "tunnelbanan" på 3 min.
Tomma fat är bästa beröm!
Användarvisningsbild
jcstroh
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 30
Blev medlem: torsdag 2010-05-06 16:51
Ort: Malmö

Re: Hotel närmast Baltiskahallen

Inläggav assistredo » onsdag 2016-03-02 15:32

Om du är medlem i Konsum så glöm inte den utmärkta möjligheten Coop Hotellpremie. Vi har bokat ett dubbelrum med det totala priset 1 498 kronor för två personer och två nätter på More Hotel. Det är lika billigt som vandrarhem. Det finns 17 hotell i Malmö att välja på - inklusive de nämnda Elitehotellen.
Björn Petersson
Användarvisningsbild
assistredo
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1483
Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
Ort: Linköping


Återgå till SM 2016

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster