Grainfather, köp ej !

Här kan man diskutera Grainfather. http://www.grainfather.com/

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Kategoriregler
Handlar det inte om Grainfather hör det inte hit.

Re: Grainfather, köp ej !

Inläggav 140cab » torsdag 2019-05-02 21:56

Bottenplattan
20190502_214833_compress_6.jpg

Och så zoomar vi in.
20190502_214837_compress_69.jpg

Nja. . . en klisterlapp med random nummer som dessutom är placerat för snabbt bortnötande av slutanvändare.
Är det verkligen en connect ni har ?

* lagt till vid senare tillfälle *
Okej år månad och dag samt vilken i ordningen den dan.
Men ändå lite ynkligt att ha detta "värdebevis" mot golvet.
Senast redigerad av 140cab fredag 2019-05-03 13:38, redigerad totalt 1 gång.
140cab
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 141
Blev medlem: torsdag 2018-12-06 23:54
Ort: Bjuråker

Re: Grainfather, köp ej !

Inläggav Rotsac » torsdag 2019-05-02 22:52

Nja. . . en klisterlapp med random nummer som dessutom är placerat för snabbt bortnötande av slutanvändare.
Är det verkligen en connect ni har ?
Okej år månad och dag samt vilken i ordningen den dan.
Men ändå lite ynkligt att ha detta "värdebevis" mot golvet.


Nja, att modellen skulle inverka på var serienumret är placerat, är kanske långsökt. Men inte omöjligt.
"Random nummer"...? (Inte fan trycker tillverkarkaren på ett SLUMPMÄSSIGT NUMMER på sin prudukt).
Det är det såklart INTE, utan något som har med tillverkningen att göra. Din klisterlapp med serienummer har tydliglen trillat bort:-(

OBS! Ni som har en Grainfather kanske vill notera detta serienummer, om det inte framgår av "kvittot".
(Jag har ingen koll på min apparat, vad gäller serienummer, men det finns kvar...)
Rotsac
Dekoktionsmäskare
Dekoktionsmäskare
 
Inlägg: 681
Blev medlem: lördag 2015-03-28 13:16

Re: Grainfather, köp ej !

Inläggav skyking » fredag 2019-05-03 06:34

140cab skrev:Nja. . . en klisterlapp med random nummer som dessutom är placerat för snabbt bortnötande av slutanvändare.
Är det verkligen en connect ni har ?

Okej år månad och dag samt vilken i ordningen den dan.
Men ändå lite ynkligt att ha detta "värdebevis" mot golvet.


Månad, dag och vilken i ordningen den dan tycker jag är föga "random"...

Jag menar att det inte är ett värdebevis egentligen. Jag tycker inte rätten att reklamera skall hänga på att en klisterlapp med serienummer sitter kvar, man kan ju isf med viss rätt hävda att en sådan klisterlapp som faller/nöts bort i sig skulle kunna vara grund till att reklamera varan (och då skulle man hamna i ett moment 22).

Trots detta kan det finnas skäl för säljaren att vilja ha serienummret innan man går vidare med reklamationen, man bör svara när säljaren ber om detta även om svaret är att man inte kan hitta serienumret. Antingen får säljaren då godta att det inte finns något serienummer eller ge instruktioner på hur man hittar det, men i slutändan måste ju ärendet gå vidare.

Beviset på att du köpt varan är köpehandlingar (kvitto, orderbekräftelse mm), serienummret kan framgå på någon av dessa (säljaren gör klokt i att inkludera dessa eftersom köparen annars kan lura säljaren genom att använda fel köpehandlingar).
skyking
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1370
Blev medlem: lördag 2016-07-09 11:03

Re: Grainfather, köp ej !

Inläggav 140cab » fredag 2019-05-03 13:39

Justerat inlägget.
140cab
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 141
Blev medlem: torsdag 2018-12-06 23:54
Ort: Bjuråker

Re: Grainfather, köp ej !

Inläggav ecmik » lördag 2019-05-04 12:38

140cab skrev:nja. . . en klisterlapp med random nummer som dessutom är placerat för snabbt bortnötande av slutanvändare.


Klisterlappen med datum-numret där ÄR ditt serienummer. Jag har använt detsamma i ett supportärende för ett par år sedan.
Användarvisningsbild
ecmik
Jästodlare
Jästodlare
 
Inlägg: 1138
Blev medlem: tisdag 2014-05-06 05:56
Ort: Kungälv

Re: Grainfather, köp ej !

Inläggav 140cab » söndag 2019-05-05 21:07

Ni som fortfarande är inne på en GF så kan jag tipsa att om ni råkar utför eller misstänker att nu så kommer det bränna fast så prova detta.
20190504_205448_compress_74.jpg

Isolera GF med något som täcker hela GF för att minska effekt behovet.
20190504_205459_compress_38.jpg

Skippa slangen och låt pumpen gå för fullt samt kör med lock och rikta strålen så att det mesta träffar centrum röret.
140cab
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 141
Blev medlem: torsdag 2018-12-06 23:54
Ort: Bjuråker

Föregående

Återgå till Grainfather

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster

cron