Nystartat i Skurupstrakten

Här har vi Skåne

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Nystartat i Skurupstrakten

Inläggav ShadowF » fredag 2017-12-08 23:41

Hej alla bryggare :D
Tänkte bara berätta att vi startat upp en bryggerigrupp med rena nybörjare i Skurupstrakten. Den har sin bas i Slimminge by norr om Skurup och har det lokala Byalaget som huvudman. Vi har startat upp lite nätt med en del utrustning i form av ett Buldogg bryggverk och prylar för fathantering.
Om någon är intresserad a att delta får hen gärna höra av sig.
För att vara delaktig i gruppen och kunna nyttja gemensam utrustning krävs förutom medlemskap i föreningen (110.-/år) en mindre startkostnad som bidrag till utrustning och underhåll.
Vi är naturligtvis även intresserade av kontakt med andra bryggare i trakten för gemensamt erfarenhetsutbyte.
Hälsningar
Robert
ShadowF
Satsbryggare
Satsbryggare
 
Inlägg: 8
Blev medlem: fredag 2017-12-08 23:24

Re: Nystartat i Skurupstrakten

Inläggav Lasse O. » onsdag 2018-01-03 23:38

Låter kul. Själv bor jag utanför Trelleborg och har bryggt några år. När träffas ni? Kan man titta förbi och kolla hur det går för er?
Lasse O.
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 85
Blev medlem: söndag 2006-12-24 13:58
Ort: Trelleborg

Re: Nystartat i Skurupstrakten

Inläggav ShadowF » onsdag 2018-01-03 23:55

Hej Lasse
Vi har inte kommit igång med något regelbundet än. Jag kommer att köra en omgång lager själv i vår lokal på söndag och sedan kommer vi att välja en datum jan-feb när de som hittills anmält intresse samtliga kan delta. Då får de vara med under en lättölsbryggning för att lära sig hur det går till och hur utrustningen skall hanteras. Sen får vi se hur det utvecklar sig. Någon kommer säkert att vilja jobba på egen hand hemma, medan någon kanske hellre vill brygga gemensamt i lokalen. Du kan ju pm:a epostadress så lägger jag in dig på maillistan. Du är hjärtligt välkommen. Alltid intressant med input från mer erfarna bryggare.
ShadowF
Satsbryggare
Satsbryggare
 
Inlägg: 8
Blev medlem: fredag 2017-12-08 23:24


Återgå till Skåne

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster