Namn på öl FV/DT

Info och diskussion om föreningen, träffar, tävlingar, styrelsen, tidningen, domarkommittén...

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Namn på öl FV/DT

Inläggav Grindcrusher » torsdag 2017-02-23 10:12

Hej! Med risk för dum fråga; finns det någon konflikt i att registrera två öl med samma namn, för Folkets val respektive domartävlingen?

Jag har bryggt två olika versioner av samma öl, en som jag ställer ut i Folkets Val, den andra till domartävlingen.
Användarvisningsbild
Grindcrusher
Jästodlare
Jästodlare
 
Inlägg: 916
Blev medlem: söndag 2013-04-07 17:38
Ort: Gävle/Nailsworth

Re: Namn på öl FV/DT

Inläggav martinb » torsdag 2017-02-23 13:57

Egentligen inte skulle jag spontant säga. I DT får dina flaskor bara det ID du får vid registeringen. Likadant får din öl till FV ett unikt ID med.
Forummoderator - SHBF Utbildningsansvarig - SHBF Öldomare
Besök HBG2 på Facebook & HBG2.se
Användarvisningsbild
martinb
Utbildningsansvarig
 
Inlägg: 1035
Blev medlem: fredag 2008-07-18 10:17
Ort: Helsingborg

Re: Namn på öl FV/DT

Inläggav Grindcrusher » torsdag 2017-02-23 13:59

Tack.
Användarvisningsbild
Grindcrusher
Jästodlare
Jästodlare
 
Inlägg: 916
Blev medlem: söndag 2013-04-07 17:38
Ort: Gävle/Nailsworth

Re: Namn på öl FV/DT

Inläggav skyking » torsdag 2017-02-23 14:05

Dessutom måste ju systemet kunna hantera att olika brygder har samma namn. Det kan ju vara så att bryggare har dålig fantasi när det kommer till att namnge sin öl, det skulle ju kunna hända att två Nissar ställer upp med "Nisses Porter".

Genom att ölen är numrerade så kan detta lösas. I dommartävlingen så ser inte domarna att de heter "Nisses Porter", de får bara veta att det är porter och ett nummer på dem. I folkets val däremot kommer publiken få förhålla sig till att det finns två öl som heter samma sak, men jag antar att det kommer ganska tydligt framgå vilket nummer man skall rösta på (om inget annat kommer den som vill ha röster se till att man kan rösta på hans öl).
skyking
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1370
Blev medlem: lördag 2016-07-09 11:03


Återgå till Föreningen och dess aktiviteter - träffar, tävlingar, tidning etc

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster