SHBFs receptdatabas

Info och diskussion om föreningen, träffar, tävlingar, styrelsen, tidningen, domarkommittén...

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Re: SHBFs receptdatabas

Inläggav Falkens » tisdag 2017-11-14 10:10

Med tanke på utvecklingen av sidan så är ju denna del verkligen eftersatt. Antingen uppdaterar man den eller så stänger man den.

Jag säger inte att den inte används men jag har svårt att tro det då det finns andra sidor som levererar 10 gånger bättre, se bara på brygglogg.se Jag tycker man lika gärna kan öppna den så alla kan lägga in sina recept, varför? Jo för man lägger redan upp det på externa sidor och om SHBF ska följa med lite så får man anpassa sig. Dock så tycker jag att man kan ha en speciell märkning på de som är SM-recept för att verkligen lyfta de recepten.

Jag tror hela plattformen http://www.shbf.se behöver ses över och varför tar inte styrelsen kontakt med "Dryg" och ser vad han kan göra och finner sig ha tid med. Vill han börja med receptdatabasen så är det väl en bra början... men man måste agera på de som visar intresse!
Användarvisningsbild
Falkens
Bryggmästare
Bryggmästare

Inläggav Ölamatören » tisdag 2017-11-14 15:43

Falkens skrev:Jag tror hela plattformen http://www.shbf.se behöver ses över och varför tar inte styrelsen kontakt med "Dryg" och ser vad han kan göra och finner sig ha tid med. Vill han börja med receptdatabasen så är det väl en bra början... men man måste agera på de som visar intresse!

Jag tolkar det här citatet "Vi fick in lite hjälperbjudanden via den här tråden, vi håller tummarna." från posten innan som att agering på intresse sker...
Ölamatören
Torrhumlare
Torrhumlare

Inläggav Falkens » tisdag 2017-11-14 16:48

Återstår att se... vi håller "tummarna"
Användarvisningsbild
Falkens
Bryggmästare
Bryggmästare

Inläggav martinb » onsdag 2017-11-15 09:27

Jättekul med folk som vill engagera sig aktivt, speciellt med det digitala.
Forummoderator - SHBF Utbildningsansvarig - SHBF Öldomare
Besök HBG2 på Facebook & HBG2.se
Användarvisningsbild
martinb
Utbildningsansvarig

Föregående

Återgå till Föreningen och dess aktiviteter - träffar, tävlingar, tidning etc