St Peters cream stout

Här finns arkivet med inlägg från emaillistan Bryggaren skrivna innan 2006-07-01

Moderatorer: Anders Boström, Webbgrupp

St Peters cream stout

Inläggav Micke Granath » onsdag 2006-02-22 01:00

Hej

Jag har lite smått förälskat mig i St Peters Cream Stout men kan inte riktigt identifiera alla smaker. Den har en underbart nöt-chokladig smak som jag gärna skulle vilja kunna återskapa. Är det någon, med mer utvecklade smaklökar än jag, som har en uppfattning om hur man skulle gå tillväga för att skapa en stut som smakar som denna?

Mvh
Micke Granath
Micke Granath
Användarvisningsbild
Micke Granath
Torrhumlare
Torrhumlare

St Peters cream stout

Inläggav Lasse O. » onsdag 2006-02-22 01:00

Så här stod det på deras hemsida:
Fuggles' and 'Challenger' hops plus a blend of 4 local barley malts create an aromatic, strong, dark chocolate cream stout with a satisfying bittersweet aftertaste.
6.5 % ABV
Hittar du ett bra recept så är även jag intresserad. Himla go öl!!!
Lasse O.
----- Original Message -----
From: Micke&Annalena ([email]mickePÅvayaPUNKTse[/email])
To: Prenumeranter_BryggarenPÅmollehemPUNKTse ([email]Prenumeranter_BryggarenPÅmollehemPUNKTse[/email])
Sent: Wednesday, February 22, 2006 10:05 PM
Subject: [Bryggaren] St Peters cream stout

*** Brev nr. 11672 till Bryggaren skickat av "Micke & Annalena" <mickePÅvayaPUNKTse ([email]mickePÅvayaPUNKTse[/email])> ***

Brev till Bryggaren: bryggarenPÅmollehemPUNKTse ([email]bryggarenPÅmollehemPUNKTse[/email]) <<<
hantera kontot: http://www.mollehem.se/bryggaren.html <<<

Hej

Jag har lite smått förälskat mig i St Peters Cream Stout men kan inte riktigt identifiera alla smaker. Den har en underbart nöt-chokladig smak som jag gärna skulle vilja kunna återskapa. Är det någon, med mer utvecklade smaklökar än jag, som har en uppfattning om hur man skulle gå tillväga för att skapa en stut som smakar som denna?

Mvh
Micke Granath

Hej

Mvh
Micke Granath
Lasse O.
Torrhumlare
Torrhumlare

Återgå till Bryggarearkivet