Hej
Provade i dag en flaska av Nils Osk India Ale. Den ölen tyckte jag mycket om. Äntligen en öl med en ordentlig beska. I och för sej så har ju Jever oxså en hyfsad beska, men tycker att den bara blir lägre/sämre för vart år som går. Det kanske bara är min subjektiva känsla, eller är det någon som tycker som jag? Det Jag tyckte om med Indi Alen det var att det var en ordentlig beska, precis som dina öl bäste bror, sa brosan.Med dom orden så kom jag från dom djupaste dalarna av hembryggning. Inga som helst jämförande med India alen från Oscar, men med den beskan så hajade jag till med en gång, flera av mina tidigare öl har smakat ungefär så. Väldigt synd att jag inte har kommit på våra SM tidigare, då hade jag antagligen kunnat smaka av sådana tidigare. det känns trevligt att vara tillbaka på bryggaren igen, att kunna läsa om mijardels% er, samt dom mest obskyra, goda, konstiga, med all hjälp jag fått tidigare sedan vi kom on line. Tack vare Bryggaren så tror jag att jag blivit en bättre bryggare. Jag har fått hjälp med förkulturer, kolsyra, spec tack till dej som sa ÖIS= Öl i sokerlag sedan dess aldrig några prob med kolsyran, bortsett från vårens öl som övergick till sommar samt höst, dom ölen fick ordentligt med kolsyra. Då stämmer det ju att vänta, kolsyran kommer till slut, samt att ölet antagligen blir bättre med att vänta. Ja det var Jag som krånglade till det med Eisbocken i våras. Det gick överstyr från min sida, det erkänner jag. Andemeningen var inte att strula. Men det ena gav det andra, och till slut så började jag bara att försvara mej själv, till slut bara av försvarandets skull. Jag ber härmed alla som jag då ev sårade om förlåtelse, man skall inte såra någon, bara för att käfta. Med dom orden så hoppas jag att alla tar min ursäkt, samt att om jag frågar om något dumt så får jag svar, t.ex. vad är en förkultur.
Bo