bryggklubb skaraborg

Prata om det mesta

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Re: bryggklubb skaraborg

Inläggav eric » torsdag 2013-07-11 23:43

Tänkte höra med er skaraborgare, var får ni tag i era varor? Skeppar ni hem allt från humle och maltmagnus eller finns det några företagsamma bönder som mältar häromkring? Någon som byter jästkulturer? Egen humle?

Beroende på när nästa träff blir får jag se om jag kan hänga på, det är barnafödartider här hemma så det kan ju bli en del pyssel med det den närmaste tiden.

Fridens vita, Eric
eric
Dekoktionsmäskare
Dekoktionsmäskare
 
Inlägg: 673
Blev medlem: lördag 2013-06-15 22:38

Re: bryggklubb skaraborg

Inläggav modestrick » fredag 2013-07-12 13:07

Jag köper allt av MaltMagnus. Tänkte dock försöka mig på att odla humle hemma i framtiden. Burkar med jäst har jag ett gäng i kylen.
modestrick
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 40
Blev medlem: måndag 2011-06-20 18:15
Ort: Töreboda

Re: bryggklubb skaraborg

Inläggav Systern » lördag 2013-07-13 18:49

Erkki kommer snart med mer info men just nu är det 3 augusti som är aktuell, så se till att den dagen är ledig :)
Systern
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 44
Blev medlem: fredag 2012-06-01 23:52
Ort: Falköping

Re: bryggklubb skaraborg

Inläggav bjossi » lördag 2013-07-13 19:57

Låter bra!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
bjossi
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 31
Blev medlem: torsdag 2011-09-08 22:05

Re: bryggklubb skaraborg

Inläggav Systern » söndag 2013-07-14 19:16

Nu börjar det ta sig! Erkki låter hälsa

Preliminärt så här: Kl 12 träffas på torget. Vi går till vandrarhemhet och ställer era väskor o prylar.
Åker gemensamt till Roffan loppis o antik. Där finns massor av intressanta prylar, kan finnas grejor till hembryggare också!
Kl 13 åker till Hjo bryggeri där vi ser hur ett riktigt ångbryggeri fungerar. Vi äter en stående förrätt o provar lite öl av gemensamma brygder.
Kl 15 Vi åker ut på sjön o provar fler öl. Är det badväder så är det. Om det inte är sjöväder alls åker vi till min litoverkstad o trycker en ölaffisch eller ngt annat roligt som man gjorde förr på sten  dvs litografi.
Kl 18 -19 Vi åker tillbaka o äter middag med kaffe o efterrätt på Vete o Råg samt provar fler öl. 
Därefter går vi till Pub strand där vi har egen bar. Ni som vill kommer att bo där. Jag måste veta hur många som kommer att komma samt bo över. Strand vandrarhem har 8 platser lediga den helgen. Sist när jag uppskattade kostnader för boende tänkte jag inte på högsäsong. Vi får ge 300kr per bädd med egna lakan. detta hus har en bar som vi använder o fyller med eget dricka! Det finns ett vsndrarhem till där jag inte kollat. Snabba svar så jag kan boka innan det blir fullt där. Kostnaden för boendet kan vi nog inte avboka. Övriga som inte får plats får vi lösa på ngt sätt. Kostnad : macka ( ngn rejälare) 35-45kr,mat o efterrätt +kaffe ca 100kr + ev.300kr boende.det kan tillkomma ngt litet för båtbränsle men är vi många så blir det inte mycket.

Ett mycket trevligt program tycker jag! Eftersom Erkki inte hänger på forumet kan ni som vill anmäla er eller har frågor mejla till erkkirautio@hotmail.com
Systern
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 44
Blev medlem: fredag 2012-06-01 23:52
Ort: Falköping

Re: bryggklubb skaraborg

Inläggav modestrick » söndag 2013-07-14 20:17

Oj vilket schema! Duktigt jobbat.
Jag tar gärna ett rum på Strand vandrarhem om det finns kvar. :)

mvh/"Vilse i bryggträsket" Rickard
modestrick
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 40
Blev medlem: måndag 2011-06-20 18:15
Ort: Töreboda

Re: bryggklubb skaraborg

Inläggav eric » söndag 2013-07-14 22:38

3 augusti fungerar inte för mig men det såg ut som ett sjukt helgjutet schema! Riktigt skoj! Jag hänger med nästa gång!
eric
Dekoktionsmäskare
Dekoktionsmäskare
 
Inlägg: 673
Blev medlem: lördag 2013-06-15 22:38

Re: bryggklubb skaraborg

Inläggav Veteråg » måndag 2013-07-15 15:02

Hej jag provar o lägga in ett inlägg själv. Spännande!!! Tror ni att det blir ngn mer som hänger på till hjo ? Jag måste meddela boendet asap! Det är sjukt mycket turister på gång pga vädret. Hälsningar erkki
Veteråg
Delmäskare
Delmäskare
 
Inlägg: 13
Blev medlem: måndag 2013-07-15 14:56

Re: bryggklubb skaraborg

Inläggav modestrick » onsdag 2013-07-17 18:03

Hur många är det hittils som anmält sig då? Jag vill inte sitta själv i Hjo å glo.
häpp!
modestrick
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 40
Blev medlem: måndag 2011-06-20 18:15
Ort: Töreboda

Re: bryggklubb skaraborg

Inläggav Systern » onsdag 2013-07-17 18:53

Jag och Tobias kommer, det är allt jag vet :)
Systern
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 44
Blev medlem: fredag 2012-06-01 23:52
Ort: Falköping

Re: bryggklubb skaraborg

Inläggav Veteråg » onsdag 2013-07-17 19:14

7 st än så långe anmälda 8 med mig! Erkki
Veteråg
Delmäskare
Delmäskare
 
Inlägg: 13
Blev medlem: måndag 2013-07-15 14:56

Re: bryggklubb skaraborg

Inläggav modestrick » fredag 2013-07-19 22:13

Få men naggande goda eller?
Vet inte om jag har nån egen öl att ta me å bju på till dess. tyvärr. attans! Vart slö på att brygga i sommar. Har en del på g men inget färdigt. Är det någon ölprovning inbokad i stil med den som förra gången eller vad? Vad ska vi dricka menar jag? :)
modestrick
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 40
Blev medlem: måndag 2011-06-20 18:15
Ort: Töreboda

Re: bryggklubb skaraborg

Inläggav Veteråg » lördag 2013-07-20 16:49

Vi får höra vad folk säger o se om vi ska köra ngt överhuvudtaget. Jag har för mig att vi var 18 pers i Skövde. Jag har bara fått svar från 9 pers. Två har tackat nej. Jag har inte bokat in ngn ölprovning. Tänkte det först men så tyckte jag det var så nära Skövde träffen. Jag har också funderat på drickat. Mina hinner kanske inte bli färdiga tills det. Vi går väl köpa favoriter. Jag ser mest fram emot att höra om era idéer ang hembryggeri. Brukar bli lättare om man är ljummen. Erkki
Veteråg
Delmäskare
Delmäskare
 
Inlägg: 13
Blev medlem: måndag 2013-07-15 14:56

Re: bryggklubb skaraborg

Inläggav modestrick » söndag 2013-07-21 16:29

Kanske bättre å ställa in och omarbeta, omgruppera och återuppfinna en ny skaraborgsträff. Tyckte upplägget var trevligt men kanske ambitiöst i överkant. Inte alla som kan avsätta så pass mkt tid som en heldag och kväll samt kanske övernattning pga otillgänglighet och brist på åkkommunikationer. En tanke bara å inte menat som kritik överhuvudtaget. Jag personligen gillade upplägget väldigt mkt. :)

Eftersom Skaraborg är hyffsat stort ändå så är det ju alltid bra och tänka på tillgänglighet för alla som vill vara med. Hjo ligger ju lite krokigt och besvärligt till för alla som inte bor i Hjo eller i precis närheten. Inga tåg går dit. Skövde är mer centralt belägen OCH har tåg.

hejochhå/Rickard
modestrick
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 40
Blev medlem: måndag 2011-06-20 18:15
Ort: Töreboda

Re: bryggklubb skaraborg

Inläggav Systern » söndag 2013-07-21 19:09

För min del får det gärna bli en sommarträff den 3:e augusti. Det är väl alltid svårt att ta en dag som passar alla, och platsen kanske inte är optimal för alla heller, men de som kan och vill kan väl träffas och trivas ändå? Så kan vi ha fler datum att välja mellan när vi planerar den kanske lite större höstträffen, så att så många som möjligt kan vara med. Jag tycker det låter som att detta kommer bli en kalasdag och hoppas att den inte ställs in! :)
Systern
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 44
Blev medlem: fredag 2012-06-01 23:52
Ort: Falköping

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster

cron