Ölbryggning/Filosofi

Prata om det mesta

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Ölbryggning/Filosofi

Inläggav bohumle » fredag 2007-11-02 05:30

Hej

Vad är ölbryggning? Är det hur Du ev köper öl? För mej är ölbryggning en filosofi att kunna brygga ett gott/starkt/svagt/illamåemde öl. För mej är det alla av dom ovanstående sakerna. Jag började som antagligen dom flesta av alla här med att börja med en ölsats. Eftersom dom flesta gjorde det så blörjade jag rent ekonomiskt, jag kom i håg när dom s.k kallade 7,5% arerna kostade uppemot 25 kr, ja ni unga det är säkert Jag brygger inte öl för ekonomi det gjorde jag bara en kort stund i livet som heter ekonomi.Jag älskar att brygga vete öl när allt bara blir en klump, jag gillar att läsa i våra olika forunm när K, då skriver att att laka en veteöl det är det inga prob med, det är sådant jag gillar med att brygga, jag älskar när i bland veteöls lakningen bara funkar, strålen skiner nlankt samt att jag plötsligt måste minska på ventilen annars så går det för fort. Jag tycker om att en söndag prova min vete öl har den fått tillräcklig kolsyra, ja tillräckligt att dagen efter ångra sej, Varför? Bara för att få veta, Att när jag brygger då lever jag, då finns jag i livet. Jag kommer i håg när min dotter som nu har en dotter som jag ska en gång ska visa hur man gör när man brygger, jag har ju märkt en sak att ju mer jag brygger ju bättre blir mitt öl.

Bo
Användarvisningsbild
bohumle
RIMS-byggare
RIMS-byggare
 
Inlägg: 431
Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50

Återgå till Allmänt snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 6 gäster

cron