Ölfestivaler

Prata om det mesta

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Ölfestivaler

Inläggav Saint » fredag 2018-02-16 11:46

Hej

Har någon insatt en lista på de ölfestivaler i Sverige(norden) som återkommer regelbundet. Kanske även med en personlig ranking på respektive festival.
Saint
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 262
Blev medlem: tisdag 2017-10-03 08:07

Re: Ölfestivaler

Inläggav ekstedt » fredag 2018-02-16 14:35

Saint skrev:Hej

Har någon insatt en lista på de ölfestivaler i Sverige(norden) som återkommer regelbundet. Kanske även med en personlig ranking på respektive festival.


Det vore ett hästjobb då de är så många. Framförallt orkar väl ingen besöka alla. Men om vi håller oss till Sverige så måste Brewskival vara en given vinnare, och All In Beer Fest en lika given tvåa. Sedan blir det nog jämnare. SMÖF borde man passa på att besöka innan den försvinner om man inte redan gjort det, den är ju lite speciell.

Om man utvidgar till hela Norden så finns förstås också CBC som många säkert skulle hålla som den bästa. Själv föredrar jag nog Brewskival som hade lite softare atmosfär, medan CBC har högre hajpfaktor.
ekstedt
Munk
Munk
 
Inlägg: 2933
Blev medlem: onsdag 2009-08-12 09:58
Ort: Göteborg

Re: Ölfestivaler

Inläggav MCMLXXXII » fredag 2018-02-16 23:02

Skiljer du på festival och mässa och på vilket sätt i så fall?
Användarvisningsbild
MCMLXXXII
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 161
Blev medlem: onsdag 2017-10-25 17:05

Re: Ölfestivaler

Inläggav jesperolsen1992 » tisdag 2018-02-27 10:04

Det borde finnas fler festivaler :D :D
jesperolsen1992
Satsbryggare
Satsbryggare
 
Inlägg: 6
Blev medlem: onsdag 2018-01-31 15:35

Re: Ölfestivaler

Inläggav Christian H » fredag 2018-03-02 22:56

MCMLXXXII skrev:Skiljer du på festival och mässa och på vilket sätt i så fall?

Jag skiljer på en mässa så att en festival bjuder på enbart bryggerier som kommer dit med sin öl. En mässa har bryggerier som kommer med sin öl och andra företag som vill sälja andra saker. En mässa känns ofta mer kommersiell medan en festival känns mer som en träff mellan bryggare och ölintresserade. Jag ser MBCC och Brewskivalen som en ölfestival och Malmö Öl och Whisky som en mässa, för att ge exempel.
Christian H
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 32
Blev medlem: lördag 2015-09-12 19:48

Re: Ölfestivaler

Inläggav MCMLXXXII » lördag 2018-03-03 13:12

Christian H skrev:Jag skiljer på en mässa så att en festival bjuder på enbart bryggerier som kommer dit med sin öl. En mässa har bryggerier som kommer med sin öl och andra företag som vill sälja andra saker. En mässa känns ofta mer kommersiell medan en festival känns mer som en träff mellan bryggare och ölintresserade. Jag ser MBCC och Brewskivalen som en ölfestival och Malmö Öl och Whisky som en mässa, för att ge exempel.

Nöjesguidens ölmässa skulle jag nog i så fall säga är en festival - namnet till trots. Jag var där för första gången i år och tyckte det var trevligt nog för ett återbesök nästa år.
I övrigt har jag nog mest besökt sådant som skulle klassas som mässa.
Användarvisningsbild
MCMLXXXII
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 161
Blev medlem: onsdag 2017-10-25 17:05


Återgå till Allmänt snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster

cron