Maltmagnus nya poängsystem

Prata om det mesta

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Re: Maltmagnus nya poängsystem

Inläggav Falkens » onsdag 2017-06-21 09:07

Gnäll och gnäll? Jag gillar att bli uppskattad som trogen kund och kanske få "tack för att du handlar hos oss" då och då.

Personligen så tycker jag det är ett snålt system som "niklas_n" är inne på men bättre än inget, humle ger ingen rabatt alls... men jag gillar Humles service så jag betalar väl för den.
Ibland kunde man få lite "trogen kund rabatt" kan jag tycka och jag är fortfarande lika förvånad över att SHBF eller Ölfrämjandet inte har någon rabatt, det brukar vara en stor del hos föreningar. Men är man nästan ensam på marknaden om dessa saker så kan man göra så dvs. nej ni får ingen rabatt. Jag kan stundtals vara som "Judgecc" beskriver men jag bor granne med Humle så det är lätt att åka dit, jag hatar fraktkostnader så det gör ju saken lättare att välja humle för min del. När något stort hembryggarvaruhus i Tyskland kommer erbjuda frakt för 29:- till Sverige samt generellt lägre priser så kommer alla aktörer i Sverige få det tufft och det skulle inte förvåna mig om vi snart är där.

Jag tycker man ska värna om sina kunder lika väl som jag som kund ska värna om handlaren, jag vill ibland känna lite win-win och tyvärr så är varken MM eller Humle bra på den saken.
// Jonas
Falkens
Bryggmästare
Bryggmästare
 
Inlägg: 2057
Blev medlem: torsdag 2013-10-10 09:14
Ort: Sollentuna

Re: Maltmagnus nya poängsystem

Inläggav elMalo » onsdag 2017-06-21 14:18

Jag är övertygad om att den som erbjuder ett fraktfritt alternativ kommer vinna. Kunder vill kunna handla till hyfsat pris, välja fraktleverantör och erbjuda ett fraktfritt alternativ även om det skulle innebära lite längre frakttid.

Med vänlig hälsning, affärsområdeschef webhandel


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
elMalo
Delmäskare
Delmäskare
 
Inlägg: 15
Blev medlem: torsdag 2017-03-23 09:40

Re: Maltmagnus nya poängsystem

Inläggav Lindh » torsdag 2017-06-22 04:34

Norska storbutiken etablerar sig i Sverige så det händer saker på marknaden ändå. När jag började brygga fanns Humlegården och Maltmagnus och de sammarbetade så du kunde köpa hela Humlegårdens urval via MM med en dags extra leveranstid.
Lindh
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1458
Blev medlem: tisdag 2012-08-28 15:59

Föregående

Återgå till Allmänt snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster