Dödar Forumnytt trådarna?

Tyck till och föreslå saker om själva forumet

Moderatorer: martinb, Fredrik Almgren, Webbgrupp

Dödar Forumnytt trådarna?

Inläggav assistredo » måndag 2011-10-17 18:46

Längst till vänster på framsidan finns Forumnytt. De fem senaste aktiva trådarna får plats.

Jag tycker dock mig ha märkt att de trådar som inte får plats där verkar ha en tendens att "dö" i förtid. Om det inte står något lockande i Forumnytt kanske man inte går in alls i forumet.

På ex. Humlegårdens forum ser man vilket ämnesområde som har nya trådar eller inlägg sedan jag var inne senast och inne på ämnet vilka trådar som är nya eller har nya inlägg. Det räcker.

Jag tycker att fem punkter är alltför lite eller skulle Forumnytt inte alls vara där.
Björn Petersson
Användarvisningsbild
assistredo
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1483
Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
Ort: Linköping

Re: Dödar Forumnytt trådarna?

Inläggav Fredrik Almgren » måndag 2011-10-17 21:58

OM man väl går in på forumet så kan man ju se mer i detalj vad som är på gång och vad som hänt sedan senast. "Forumnytt" är ju ett sätt att visa för dem som "bara" kommer till hemsidan att det skrivits saker i forumet.

Direktlänken search.php?search_id=active_topics kan man ju har som ingång om man vill. Dessutom kan jag rekommendera feeden - shbf.se/bryggaren/feed.php
My hope is hops
Användarvisningsbild
Fredrik Almgren
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1408
Blev medlem: lördag 2006-10-07 17:54
Ort: Stockholm, Årsta

Re: Dödar Forumnytt trådarna?

Inläggav assistredo » måndag 2011-10-17 22:58

Fredrik Almgren skrev:OM man väl går in på forumet så kan man ju se mer i detalj vad som är på gång och vad som hänt sedan senast. "Forumnytt" är ju ett sätt att visa för dem som "bara" kommer till hemsidan att det skrivits saker i forumet.


"OM..." Just det - det blir kanske "bara" om det står i Forumnytt som man går vidare och förlänger livslängden på tråden. Det kanske räcker, och det tror jag är bättre, att bara flagga för att det har skrivits nytt i forumet men inte vad. Väcka nyfikenheten men inte döda intresset ifall de fem punkter som råkar visas upp för tillfället inte hör till det intressanta för vederbörande.
Björn Petersson
Användarvisningsbild
assistredo
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1483
Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
Ort: Linköping

Re: Dödar Forumnytt trådarna?

Inläggav gedman » måndag 2011-10-17 23:04

Annars är "Visa nya inlägg" en fantastiskt bra adress att ha som bokmärke.

search.php?search_id=newposts
gedman
Hembryggarens redaktion
 
Inlägg: 556
Blev medlem: söndag 2009-04-19 22:13
Ort: Gnesta

Re: Dödar Forumnytt trådarna?

Inläggav beernoob » onsdag 2012-05-30 13:18

Jag förstår inte varför det inte finns en knapp för visa nya inlägg här. Eller finns det en sådan som jag missat? Vistas relativt ofta på olika forum och har hittills bara stött på ett par som inte har den knappen, däribland Bryggaren.
beernoob
Delmäskare
Delmäskare
 
Inlägg: 14
Blev medlem: tisdag 2012-05-15 18:17


Återgå till Forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster