Redigera / ta bort ett eget inlägg

Tyck till och föreslå saker om själva forumet

Moderatorer: martinb, Fredrik Almgren, Webbgrupp

Redigera / ta bort ett eget inlägg

Inläggav Janne gnoff Berglund » måndag 2010-11-29 10:38

Har möjligheten att redigera eller ta bort sitt eget inlägg försvunnit?
Vet att jag kunnat göra det förut, men nu hittar jag det inte?



Edit:
Nu på detta nya inlägg kan jag göra det, men inte på de som är bara några dagar gammalt?
Janne gnoff Berglund
Jästodlare
Jästodlare
 
Inlägg: 1018
Blev medlem: fredag 2006-11-10 14:49
Ort: Göteborg

Re: Redigera / ta bort ett eget inlägg

Inläggav Fredrik Almgren » måndag 2010-11-29 11:03

Det är numera en tidsgräns satt på hur gamla inlägg som är redigerbara respektive raderbara.

Anledningen är att det kan bli rätt förvirrande i diskussioner om tidigare inlägg redigeras och ett svar på inlägget innan det redigerades redan gjorts. I extremfall kan det bli obegripligt. Ändringen i reglerna gjordes för många år sedan just för att det hade varit problem med detta.
My hope is hops
Användarvisningsbild
Fredrik Almgren
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1408
Blev medlem: lördag 2006-10-07 17:54
Ort: Stockholm, Årsta

Re: Redigera / ta bort ett eget inlägg

Inläggav Fjell » måndag 2016-04-04 18:49

Hur kommer det sig att ni har infört det? Finns det någon anledning varför man inte ska kunna redigera sina inlägg efter en viss tid?
Det blir väldigt jobbig, speciellt i projekt och annons trådar att inte kunna redigera det första inlägget när till exempel en vara blir såld eller du kommer med en uppdatering av projektet. Ta annonsdelen som exempel: Det är inte många som väljer att läsa igenom hela tråden för att se vad som finns kvar och vad som är sålt innan dom postar ett nytt inlägg, så det blir många meddelanden för att reda ut vad som är sålt och vad som finns kvar.
Fjell
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 28
Blev medlem: söndag 2014-08-31 12:39


Återgå till Forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron